شناسهٔ خبر: 62891677 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

طوفان‌الاقصی؛ شاهکار نظامی مقاومت اسلامی فلسطین

آن چیزی که عملیات «طوفان الاقصی» را از تمامی عملیات‌های دیگر مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی متمایز می‌کند غافلگیر کردن دشمن صهیونیست در همان نخستن روز عملیات و وارد آوردن تلفات انسانی و خسارات فراوان و قابل توجه به رژیم صهیونیستی است.

صاحب‌خبر -

گروه بین‌الملل دفاع‌پرس: عملیات «طوفان الاقصی» که از صبح روز شنبه ۱۵ مهر توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی و با استفاده از اصل غافلگیری علیه رژیم صهیونیستی انجام شد روزی تاریخی و ماندگار را در تاریخ ۷۵ ساله مبارزات مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت این کشور علیه این رژیم اشغالگر و نامشروع رقم زد. روزی که با توجه به ابعاد مختلف و گوناگون این عملیات کم نظیر هیچگاه از اذهان و خاطرات صهیونیست‌ها پاک نخواهد شد.

طوفان الاقصی شاهکار نظامی مقاومت اسلامی فلسطین

امروز وارد هفتمین روز از عملیات «طوفان الاقصی» که توسط رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی بر علیه رژیم صهیونیستی طراحی و اجرا شد می‌شویم. عملیاتی که با گذشت بیش از یک هفته از آغاز آن تا امروز همچنان دستاورد‌ها و موفقیت‌های قابل توجه و منحصر به فردی را برای مردم و گروه‌های مقاومت فلسطینی به همراه دارد. ضمن اینکه در آن سوی میدان نیز دشمن صهیونیستی ضربات بسیار سخت و دردناکی ا از گروه‌های مقاومت فلسطینی دریافت کرده که شرایط داخلی این رژیم را بیش از پیش بحرانی کرده است.

عملیات «طوفان الاقصی» از آنچنان طراحی هوشمندانه و دقیقی برخوردار بوده که تمامی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و حتی شخص «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم تصور انجام آن را هم به هیچ عنوان نمی‌کردند. در واقع به همین دلیل است که شاهد بودیم تمامی دستگاه‌های و سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیوینستی به معنای واقعی کلمه غافلگیر شده و اسیر عملیات سریع و برق‌آسای مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطین شدند.

طوفان الاقصی شاهکار نظامی مقاومت اسلامی فلسطین

اما آن چیزی که عملیات «طوفان الاقصی» را به عملیاتی منحصر به فرد و بسیار ویژه تبدیل کرد و دشمن صهیونیستی را به بی‌سابقه‌ترین شکل ممکن غافلگیر کرد، اجرا کردن عملیاتی ترکیبی توسط رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه مواضع رژیم صهیونیستی بود. در حقیقت باید گفت رزمندگان مقاومت فلسطین از همان لحظات نخست آغاز این عملیات با یک طراحی هوشمند و حساب شده در عرصه‌های زمینی، هوایی، دریایی و سایبری ان هم به صورت همزمان دشمن صهیوینستی را مورد هجوم قرار داده و آن‌ها را کاملا غافلگیر کردند.

موضوع دیگر اینکه برای نخستین بار شاهد انجام عملیاتی توسط رزمندگان و گروه‌های مقاومت فلسطینی در عمق اراضی اشغالی بودیم. موضوعی که تا پیش از این همواره شاهد تجاوزگری رژیم صهیونیستی به مناطق فلسطینی‌نشین بودیم بودیم و این فلسطینی‌ها بودند که در مقام دفاع در برابر تجاوز ارتش و نظامیان صهیونیستی برمی‌آمدند. در واقع این عملیات موجب کشیده شدن جنگ به عمق استراتژیک شد و دستگاه‌ها و سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیستی را با شکست و ناکامی بزرگی روبرو کرد.

طوفان الاقصی شاهکار نظامی مقاومت اسلامی فلسطین

از طرف دیگر در همان روز نخست آغاز عملیات «طوفان الاقصی» شاهد نفوذ گسترده مبارزان فلسطینی در شهر‌ها و مناطق هم مرز با نوار غزه بودیم که این نفوذ در ادامه خود عملیات‌های گسترده، غافلگیرکننده و موفقیت‌آمیزی را علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به همراه داشت و در واقع همین موضوع بود که موجب شد تا رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در طول ۷۵ سال اخیر تلفات و خسارات بسیار فراوانی را متحمل شود.

از همه مهمتر باید به این مهم اشاره کرد که با عملیات ترکیبی و چندوجهی مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی علیه رژیم صهیونیستی شاهد شکست این رژیم در نخستین روز انجام این عملیات از گروه‌های مقاومت فلسطینی بودیم. زیرا به دنبال غافلگیری بی‌سابقه ارتش و نظامیان این رژیم در برابر عملیات فلسطینی‌ها فقط شاهد سردرگمی و انجام عملیات‌های کم اثر و یا بی‌فایده آن‌ها برای مقابله با نفوذ رزمندگان فلسطینی بودیم. ضمن اینکه در همین روز نخست شاهد کشته و اسیر شدن تعداد قابل توجهی از نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست به دست گروه‌های مقاومت فلسطینی بودیم.

در پایان باید گفت هرچند که رژیم جنایتکار و متجاوز صهیونیستی در روز‌های بعد با بمباران سنگین و شدید شهر غزه سعی کرد تا ضمن تسلط پیدا کردن بر اوضاع میدان نبرد، روحیه نظامیانی که حالا توانی برای نبرد نداشتند را بازیابی کند، اما با موشک باران‌های گسترده گروه‌های مقاومت فلسطینی و ادامه پیدا کردن آن تا همین امروز، همچنان ضربات سخت و دردناک فراوان و قابل توجهی را از مبارزان و گروه‌های مقاومت فلسطینی دریافت می‌کند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما