شناسهٔ خبر: 62723825 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وال استریت ژورنال:

اوکراین بدون کمک آمریکا در پرداخت حقوق کارکنانش ناتوان است

منابع آگاه تصریح کردند که دولت اوکراین بدون کمک آمریکا امکان پرداخت حقوق کارکنانش را ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، وال استریت ژورنال گزارش داد در صورتی که کنگره آمریکا از پمپاژ پول بیشتر به اوکراین خودداری کند، ممکن است کی‌یف با کمبود بودجه برای پرداخت حقوق کارکنان دولتی مواجه شود.

این روزنامه به نقل از مقام های اوکراینی و آمریکایی نوشت که وزارت دارایی اوکراین معتقد است وضعیت متشنج درباره تصویب بودجه در ایالات متحده ممکن است به تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان دولت در اوکراین منجر شود.

یک منبع آگاه در این زمینه گفت که وزارت دارایی اوکراین بودجه لازم برای پرداخت حقوق کارکنان در ماه اکتبر را در اختیار دارد، اما پس از آن ممکن است با کاهش پرداخت به کارکنان مواجه شود و یا ناگزیر به دریافت وام شود.

وال استریت ژورنال نوشت که توقف کمک‌های آمریکا ممکن است موجب نارضایتی فزاینده در اوکراین شود و «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور این کشور مورد انتقاد شدید مخالفان در داخل قرار خواهد گرفت.

یک مقام آمریکایی نیز در همین راستا توضیح داد که اگر اوکراین شواهدی دال بر پرداخت صحیح بودجه‌های پیشین ارائه دهد، آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده در ماه اکتبر یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون دلار  در چارچوب برنامه بانک جهانی منتقل خواهد کرد.

این روزنامه افزود: «حقوق ۱۵۰ هزار نفر از کارکنان دولتی و بیش از ۵۰۰ هزار کارمند نهادهای آموزشی در اوکراین و همچنین برخی هزینه‌های دولت از جمله مراقبت‌های بهداشتی و جمعیتی به کمک‌های ایالات متحده و کشورهای کمک‌کننده وابسته است.»

 

برچسب‌ها:

نظر شما