شناسهٔ خبر: 63318306 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لو فیگارو:

واشنگتن می‌خواهد پایان درگیری اوکراین را به عنوان ابتکار کی‌یف معرفی کند

کارشناس آمریکایی تاکید کرد که دولت آمریکا می‌خواهد پایان درگیری اوکراین را به عنوان ابتکار کی‌یف معرفی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، «والتر مید»، مدیر مطالعات و تحقیقات موسسه هادسون و استاد کالج «بارد» گفت که دولت آمریکا می‌خواهد از تصمیم احتمالی دولت اوکراین برای آغاز مذاکرات صلح با روسیه فاصله بگیرد و آن را به عنوان یک ابتکار انحصاری از سوی ‌کی‌یف معرفی کند.

وی در مقاله‌ای نوشت: «راهبرد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ادامه کمک‌ها تا زمانی است که ولودیمیر زلنسکی،‌ همتای اوکراینی او تصمیم به مذاکره واگذاری سرزمین نگیرد».

این کارشناس آمریکایی افزود: «‌این به دولت واشنگتن اجازه می‌دهد تا با اعلام اینکه این اوکراینی‌ها هستند که از قبل برای همه چیز تصمیم گرفته‌اند، خود و وجدانش را آرام کند».

وی گفت:‌«آمریکا دو بار در اوکراین شکست خورد. اولین شکست ناتوانی واشنگتن در ممانعت از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین بود و شکست دوم انجام یک ضدحمله ضعیف توسط نیروهای اوکراینی و کمک دیرهنگام غرب به کی‌یف بود».

به گفته این کارشناس آمریکایی ارتش اوکراین در حال حاضر در بن بست قرار دارد.

مید افزود:‌ «آمریکایی‌ها از دخالت واشنگتن در درگیری‌های مختلف خسته شده‌اند. مردم آمریکا واقعا تردید دارند که آیا این نوع فعالیت جهانی برای شهروندان عادی خوب است یا خیر؟ آنها در تعجب هستند که چرا عمو سام احمق باید از اروپا حمایت کند در حالی که اروپائی‌های تنبل از تامین بودجه دفاع خود امتناع می‌کنند. آنها همچنین تردید دارند که آیا ادامه حمایت از اوکراین درست است یا خیر». 

 

 

انتهای پیام/

نظر شما