شناسهٔ خبر: 62627952 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادداشت روز ،

دفاع مقدس برای تمام نسل‌های ایرانیان خاطره انگیز، غرور آفرین، آموزنده

خبرگزاری صدا و سیما

دفاع مقدس تا همیشه تاریخ برای تمام نسل‌های ایرانیان خاطره انگیز، غرور آفرین، آموزنده و برای جهانیان پیامی روشن دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، برای ۸ سال مظلومیت و دفاع_همیشه_مقدس که در نوع خود بی نظیر است.
دفاع_مقدس تا همیشه تاریخ برای تمام نسل‌های ایرانیان خاطره انگیز، غرور آفرین، آموزنده و برای جهانیان پیامی روشن دارد.
آغاز هفته دفاع مقدس را به محضر فرمانده کل قوا، ملت ایران، به ویژه خانواده معظم و معزز شهدا و جامعه‌ی ارزشمند ایثارگر و نسل نوخاسته‌ای که در این مسیر قلم و قدم می‌زنند، تبریک عرض می‌کنم.
یاد امام (ره)، شهدا و رزمندگان غیور و آرش‌های زمانه برای همیشه گرامی و مانا باد.
جنگ تحمیلی عراق بر علیه ایران، با ماهیت #دفاع‌_مقدس؛ به نقطه عطفی در تاریخ ایران مبدل شد و بخش‌ها و برش‌هایی از آن در دانشگاه‌های معتبر دنیا تدریس می‌شود؛ از جمله عملیات فتح المبین، والفجر ۸، حمله به اچ. ث، عملیات بیت المقدس" فتح خرمشهر" و عبور از اروند.
اما دستاورد‌ها و آموزه‌های بی شمار #دفاع_مقدس برای نسل‌های مختلف قابل احصاء نیست، آورده‌های دفاع مقدس زیاد و بی شمار است و به فرمایش فرمانده کل قوا؛ حضرت امام خامنه‌ای"حفظه الله":
《ما در جنگ نظامى توانستیم خودمان را پیروز کنیم؛ به کمک چه چیزى؟ به کمک باور و ایمان و اتّکاى به نفس و وحدت و امید به آینده و روشن بودن هدف‌ها و تکیه به نیروهاى ذاتى خویش و تکیه به اسلام.

 جنگ ایران و عراق یک جنگ معمولى نبود، جنگ دو ارتش یا دو کشور با هم نبود؛ جنگ یک کشور در مقابل عمده قواى نظامى و پشتیبانی هاى نظامى جهان بود. تمام قدرت نظامى و سیاسى امریکا پشت سرِ رژیم بعثى عراق ایستاد.
این جنگ [جنگ ۸ ساله‏]حقیقتاً یک گنجِ تمام نشدنى است.
  جنگ، حقیقتاً کوره‏ اى بود که جوانان و بقیه مردم را آب‌دیده کرد》
حقیقت آن است که جامع‌ترین و استراتژی‌ترین راهبرد را می‌توان در فرمایشات و تحلیل‌های رهبر معظم انقلاب "حفظه الله" یافت و بر اساس رهنمود و بارقه‌های این خورشید فروزان، رهسپار قله شد و اطمینان داشت که راهی تا فتح قله نمانده است.
اما آنچه امروز در ادامه این مسیر سخت، امری ضروری است؛ جهاد تبیین است و شوربختانه باید اقرارکرد که در میدان جهاد_تبیین، حتی در تبیین ابعاد دفاع_مقدس هم کوتاهی کرده ایم و مجاهدت هایمان قابل اعتنا نیست و آنطور که باید مرد_میدان نبوده ایم.
امروز جهادتبیین امری ضروریست و بر همگان واجب، تا معاندان و مزدوران، ارزش‌های این انقلاب و نظام الهی و دست آورد‌های دفاع_مقدس را وارونه جلوه ندهند.

محمود کردستانی
مهرماه ۱۴۰۲

نظر شما