شناسهٔ خبر: 62618286 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

چهارشنبه ایران در بازی‌های آسیایی چطور گذشت؟

دو صعود، چهار برنز!

فعلا در بازی‌های آسیایی برای کاروان ایران، دور دور ورزش‌های تیمی است. والیبال قهرمان شده، بسکتبال با برد شروع کرده، هندبال به مرحله بعدی رسیده و فوتبال هم توانسته بین هشت تیم برتر قرار بگیرد. فعلا کاروان ایران تا پایان روز چهارم رقابت‌ها، فقط یک طلا به دست آورده اما دیر یا زود، طلاهای دیگر کاروان ایران نیز از راه خواهند رسید و جایگاه بهتری برای ایران در جدول نهایی مدال‌ها ایجاد خواهند کرد. ایران فعلا در جایگاه یازدهم جدول مدالی دیده می‌شود اما از نظر تعداد مدال، هشتمین کشور این مسابقه‌ها به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

نگار رشیدی 

فوتبال بین هشت تیم

تیم ملی فوتبال امید ایران اولین بازی‌اش در دور حذفی بازی‌های آسیایی را با موفقیت پشت سر گذاشت. نکته مثبت برای پسران عنایتی در این رقابت‌ها، سرگروهی بود که ایران را در مسیر نسبتا ساده‌تری قرار داد. اولین حریف امیدها در دور حذفی نیز تیم چندان قدرتمندی به نظر نمی‌رسید. تیمی که در گروهش سوم شده بود و تنها توانسته بود یک تساوی به دست بیاورد. بازی با برتری ایران شروع شد و روی اشتباه مهلک دروازه‌بان تایلند، ارسلان مطهری دروازه این تیم را باز کرد. گلر تایلندی‌ها در زدن ضربه به توپ تعلل به خرج داد و اصلا انتظار نداشت که ارسلان درست پشت سر او قرار داشته باشد. ارسلان در این صحنه از تجربه بالای خودش در دنیای فوتبال استفاده کرد و با کم‌ترین زحمت ممکن، اولین گل تیم ملی را به ثمر رساند. این اشتباه کاریوسی از گلر حریف، ایران را در مسیر بردن بازی قرار داد. تیم ملی برتری‌اش را حفظ کرد و در سایر دقایق بازی هم برای زدن گل دوم به آب و آتش نزد. در دقایق پایانی هم این یاسین سلمانی بود که با یک ضربه پنالتی، گل دوم ایران را به ثمر رساند تا صعود تیم ملی امید به یک‌چهارم نهایی عملا قطعی شود. ایران با این نتیجه، باید خودش را برای بازی با برنده مسابقه هنگ‌کنگ و فلسطین آماده کند. با این مسیر، به نظر می‌رسد باید رسیدن تیم ملی ایران به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی دانست. پس از آن، به احتمال زیاد تیم ملی ژاپن رقیب ایران خواهد بود. کشوری که این اواخر در رده‌های مختلف سنی، بردهای مهمی روبه‌روی فوتبال ایران به دست آورده است. اگر هم به فینال برسیم، احتمالا با کره روبه‌رو خواهیم شد. این دو بازی سخت و بزرگ، فاصله فوتبال ایران با طلای بازی‌های آسیایی بعد از دو دهه هستند.

ورزش برنزی!

چهارشنبه، سه مدال برنز دیگر از تکواندو به جمع مدال‌های کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه شد. روز گذشته، دو تکواندوکار پسر و یک دختر، در بازی‌های آسیایی رقابت کردند و هر سه نفر نیز توانستند خودشان را به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برسانند. متین رضایی، ملیکا میرحسینی و مهران برخورداری، به خوبی با شکست دادن رقبا راه‌شان را به نیمه‌نهایی هموار کردند و توانستند مدال برنز را قطعی کنند اما هیچ‌کدام از این سه نفر، در نهایت موفق نشدند خودشان را به فینال بازی‌های آسیایی هانگژو برسانند. متین رضایی روبه‌روی حریف اردنی‌اش بازنده شد و مدال برنز را به گردن آویخت، مهران برخورداری نیز مقابل حریفی از کره‌جنوبی تن به شکست داد و برنز گرفت. برنز بعدی نیز سهم ملیکا میرحسینی شد که برابر حریفی از ازبکستان باخته بود. به نظر می‌رسد مرحله نیمه‌نهایی، به کابوس بزرگ تکواندوی ایران در هانگژو تبدیل شده است. تکواندو که همیشه یکی از رشته‌های بسیار موفق ایران در چنین بازی‌هایی بوده، فعلا موفق به کسب طلا در بازی‌های آسیایی نشده است.

چهارشنبه، سه مدال برنز دیگر از تکواندو به جمع مدال‌های کاروان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه شد. تکواندو که همیشه یکی از رشته‌های بسیار موفق ایران در چنین بازی‌هایی بوده، فعلا موفق به کسب طلا در بازی‌های آسیایی نشده است

نقره شماره پنج، برنز شهربانو

اولین مدال ووشوی ایران در هانگژو نیز به یک ورزشکار زن رسید. زهرا کیانی پشت سر رقیب چینی و جلوتر از حریف ویتنامی، توانست مدال نقره را از آن خودش کند. او در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در اندونزی نیز در رشته تالو، به مدال نقره رسیده بود اما حالا اعتقاد داشت که این نقره، به مراتب دشوارتر از نقره قبلی به دست آمده است. زهرا کیانی در این رقابت‌ها درخشان ظاهر شد و شاید اگر حریف سرسخت چینی نبود، قطعا به مدال طلا دست پیدا می‌کرد. او پنجمین مدال نقره این دوره از بازی‌های آسیایی را برای کاروان ایران به دست آورد.

در ووشو اما خبرهای دیگری هم در راه است. شهربانو منصوریان سانداکار وزن ۶۰ کیلوگرم تیم ملی زنان در نیمه‌نهایی به مصاف «ژو ژیاووی» از چین رفت و با قبول شکست دو بر صفر از راهیابی به فینال باز ماند و با مدال برنز به کار خود پایان داد. اما خواهرش الهه با رسیدن به فینال شانس یک مدال طلا را دارد. شجاع پناهی دیگر سانداکار ایران نیز با انصراف رقیب فیلیپینی‌اش، بدون مبارزه راهی فینال شد. 

یک صعود دیگر

تیم ملی هندبال ایران نیز بعد از تساوی در سومین بازی مرحله گروهی، توانست خودش را به دور دوم بازی‌های آسیایی برساند. ایران که در یک گروه بسیار سخت قرار داشت، بازی‌ها را با شکست دادن مغولستان شروع کرد اما در نبرد دوم مغلوب ژاپن شد. تیم ملی هندبال ایران در سومین مسابقه روبه‌روی عربستان به تساوی رسید و به خاطر امتیازهای بیشتر در بازی‌های قبلی راهی دور حذفی شد. تیم ملی اگر فقط یک گل دیگر از عربستانی‌ها دریافت می‌کرد، از این رقابت‌ها کنار رفته بود. حالا ایران باید خودش را برای دومین دور گروهی رقابت‌ها آماده کند. با این حال هنوز آمادگی لازم برای رسیدن به مدال در این تیم دیده نشده است.

 

نظر شما