شناسهٔ خبر: 62576531 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بازی‌های آسیایی هانگژو| ضرب اولین طلای کاروان ایران توسط والیبال/ نقره حسین‌پور در شبِ درخشش ووشوکاران

روز سوم از بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو با کسب نخستین مدال طلای کاروان شهید حججی توسط تیم ملی والیبال ایران همراه بود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - نمایندگان کشورمان از صبح امروز (سه‌شنبه) در سومین روز از نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ در ۱۱ رشته ورزشی از جمله والیبال، تکواندو، ووشو، تیراندازی، جودو، بسکتبال، بوکس، والیبال ساحلی و... به مصاف رقبای خود رفتند که در پایان موفق به کسب یک مدال طلا و یک نقره شدند.

اما ناهید کیانی، پرچمدار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی با شکست در مبارزه نخست وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشت. دانیال شه‌بخش، بوکسور عنوان‌دار کشورمان نیز در دور اول به حریف چینی‌ باخت و حذف شد، هرچند تیم ملی بسکتبال در نخستین دیدارش از سد امارات گذشت.

در مهم‌ترین رقابت امروز تیم ملی والیبال ایران در فینال به مصاف تیم چین رفت که با پیروزی در این دیدار برای سومین دوره پیاپی قهرمان بازی‌ها لقب گرفت تا هت‌تریک طلایی داشته باشد و ایران را رسماً وارد جدول رده‌بندی مدعیان کند.

ووشوکاران کشورمان نیز امروز عملکرد درخشانی داشتند و در ۴ وزن ساندا (یک وزن بانوان و ۳ وزن مردان) با پیروزی مقابل حریفان راهی مرحله نیمه‌نهایی شدند تا فردا برای حضور در فینال به میدان بروند.

نتایج رقابت‌های نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

هت‌تریک طلایی والیبال در هانگژو

تیم ملی والیبال ایران در دیدار فینال بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو موفق شد مقابل تیم ملی چین، میزبان رقابت‌ها با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی برسد تا سروقامتان والیبال ایران با این قهرمانی، نخستین مدال طلای کاروان ورزشی ایران در این دوره از بازی‌های آسیایی را کسب کنند.

ملی‌پوشان والیبال ایران با برتری مقابل چین موفق شدند برای سومین دوره متوالی به مدال طلای بازی‌های آسیایی برسند.

مردان والیبال ایران در ۱۰ دوره قبلی، دو مدال طلا (۲۰۱۴ و ۲۰۱۸)، سه عنوان نایب قهرمانی (۱۹۵۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰) و یک مقام سومی (۱۹۶۶) کسب کرده بودند.

تکواندو

حسین‌پور به مدال نقره بسنده کرد

در ادامه مسابقات تکواندو نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو امروز (سه‌شنبه، چهارم مهرماه) در روز سوم، علیرضا حسین‌پور، نماینده وزن ۶۳- کیلوگرم کشورمان در اولین دیدار محمد رایحان از اندونزی را ۲ بر صفر از پیش رو برداشت. وی در ادامه و در مرحله یک هشتم نهایی نیز با نتیجه ۲ بر صفر نماینده پاکستان را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. حسین‌پور با عبور از تکواندوکار کره‌ای در این مرحله ضمن صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد.

تکواندوکار کشورمان در این مرحله با غلبه بر تکواندوکار اردنی که مدال برنز جهان و نقره آسیا را داشت به فینال صعود کرد، اما‌ در فینال مقابل حریف تایلندی و نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان باکو شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد. 

هدایت تیم ملی مردان ایران بر عهده بیژن مقانلو است و مجید افلاکی مربی تیم ملی است.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز سوم برای کاروان ایران با حذف کیانی

ناهید کیانی حذف شد

در ادامه مسابقات تکواندو ناهید کیانی، نماینده وزن ۵۳- کیلوگرم زنان، بعد از یک دور استراحت، در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب حریف تایلندی شد تا وداعی تلخ و زودهنگام با رقابت‌ها داشته باشد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز سوم برای کاروان ایران با حذف کیانی

نرگس میرنوراللهی هم حذف شد

در ادامه مسابقات تکواندو و در وزن ۵۷- کیلوگرم نرگس میرنوراللهی در اولین دیدار با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب «کیم یوجین» از کره جنوبی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

جودو:

باغچقی حریف فلسطینی را ایپون کرد

در ادامه رقابت‌های جودو بازی‌های آسیایی هانگژو، قاسم باغچقی به عنوان آخرین نماینده کشورمان امروز در وزن ۹۰- کیلوگرم در نخستین دیدارش فاریس بدوی از فلسطین  را ایپون و ضربه فنی کرد، اما در دور دوم مغلوب حمزه از قزاقستان شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پرونده تیم ملی جودو بسته شد

تیم‌های ملی جودو مردان و زنان کشورمان در نخستین حضور مهم و رسمی در مسابقات بین‌المللی بعد از ۴ سال محرومیت، بدون مدال در هانگژو به کار خود پایان داد.

تیم ملی جودو کشورمان با سه نماینده در بخش مردان ابوالفضل محمودی، مهدی فتحی پور و قاسم باغچقی و یک نماینده زن مریم بربط بعد از چهار سال تعلیق در بازی‌های آسیایی هانگژو حضور یافت که در نهایت همان طور که پیش‌بینی می‌شد بدون کسب مدال به کار خود خاتمه داد.

امروز قاسم باغچقی به عنوان آخرین نماینده جودو کشورمان در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم پس از ایپون کردن حریف فلسطینی در مبارزه دوم مقابل حمزه دیدار از قزاقستان در ثانیه‌های پایانی ایپون شد تا در نهایت پرونده تیم ملی جودو در هانگژو بسته شود.

حسین قمی هدایت تیم ملی مردان و تکتم بیدل هدایت تیم ملی بانوان را بر عهده داشت.

 

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

ووشو:

مصدومیت مینا پناهی در هنگام اجرای فرم

روز دوم رقابت‌های ووشو بازی‌های آسیایی هانگژو امروز هم پیگیری شد که نمایندگان کشورمان در مسابقات نوبت صبح در بخش تالو (اجرای فرم) به مصاف حریفانشان رفتند.

مینا پناهی دورچه در هنگام اجرای فرم نانچوان - نن‌دائو دچار مصدومیت شد و نتوانست کار خود را به پایان برساند. وی توسط کادر پزشکی مسابقات با برانکارد از سالن مسابقات به خارج منتقل شد. 

با توجه مصدومیتی که برای پناهی پیش آمد وی ادامه مسابقات را از دست داد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز سوم برای کاروان ایران با حذف کیانی

پایان کار مجیری و بنی‌طالبی در بازی‌های آسیایی

در ادامه پیکار‌های ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو از ساعت ۹ به وقت محلی (۴:۳۰ صبح ایران) محمدعلی مجیری و شاهین بنی‌طالبی در رقابت‌های تالو و در بسته “نان چوان -نن گوئن” به مصاف حریفان خود رفتند.

در این بسته که ۲۰ ورزشکار حضور داشتند، محمدعلی مجیری با نمره مجموع ۱۹.۳۸۰ در رده نهم ایستاد و شاهین بنی‌طالبی به امتیاز ۱۹.۳۷۹ در جایگاه دهم قرار گرفت و دست هر دو ورزشکار این فرم (بسته) کشورمان از رسیدن به مدال کوتاه ماند.

در بسته “نان چوان -نن گوئن” نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی، نماینده اندونزی با امتیاز ۱۹.۵۰۶ قهرمان شد و ورزشکارانی از کره‌جنوبی و ماکائو به ترتیب با نمرات ۱۹.۴۷۲ و ۱۹.۴۶۳ دوم و سوم شدند.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی حذف شد، حسین‌پور به فینال رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

پایان کار حانیه رجبی در تالو زنان

در ادامه پیکار‌های ووشو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۳ هانگژو، حانیه رجبی و مینا پناهی در بسته “نان چوان- نن دائو” به مصاف حریفان خود رفتند.

مینا پناهی به دلیل آسیب دیدگی در فرم نان چوان نتوانست رقابت را به پایان برساند و از گردونه پیکار‌ها کنار رفت.

حانیه رجبی نیز با نمره مجموع ۱۸.۹۶۶ به کار خود پایان داد.

در این فرم ورزشکارانی از چین با امتیاز ۱۹.۵۹۰، ماکائو با امتیاز ۱۹.۴۱۹ و ازبکستان با نمره ۱۹.۴۰۳  اول تا سوم شدند.

تیراندازی 

تیم تفنگ ١٠ متر میکس از کسب مدال بازماند 

رقابت‌های تیراندازی تفنگ ۱۰ متر میکس به منظور تعیین رده‌بندی نهایی و مشخص شدن تیم‌های اول تا سوم برگزار شد.

شرمینه چهل امیرانی و امیرمحمد نکونام ترکیب ایران را در این بخش از مسابقات تشکیل دادند که برای کسب مدال برنز مشترک با قزاقستان رقابت داشتند.

در پایان این مرحله تیم ایران با نتیجه ١٧ به ١١ برابر حریف خود شکست خورد و از کسب مدال بازماند. 

تیم تفنگ ۱۰ متر میکس ایران در پایان مرحله مقدماتی با مجموع ۶۲۹ امتیاز در جایگاه پنجم قرار گرفت.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

بسکتبال 

تیم ملی بسکتبال ایران گام اول را محکم برداشت

تیم ملی بسکتبال ایران که در گروه اول این بازی‌ها با تیم‌های عربستان، امارات و قزاقستان همگروه است در اولین دیدارش مقابل امارات به میدان رفت و با نتیجه ۸۱ بر ۵۷ به پیروزی رسید. 

هاکان دمیر، سرمربی تیم ملی شاگردانش را با ترکیب ارسلان کاظمی، سجاد مشایخی، متین آقاجانپور، نوید رضایی‌فر و میثم میرزایی به میدان فرستاد.

داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال از نزدیک شاهد این دیدار بود.

بازی‌های آسیایی هانگژو| آغاز روز سوم برای کاروان ایران با حذف کیانی

 

بوکس:

باخت شه بخش و حذف از مسابقات

در ادامه  مسابقات بوکس نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی هانگژو دانیال شه بخش در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم در نخستین مبارزه خود با شکست مقابل لیوپینگ از چین از گردونه مسابقات کنار رفت.

وی در این مسابقه به رغم تلاشی که داشت راند اول را ۱۰ بر ۹, راند دوم را ۱۰ بر ۹ و راند سوم را هم ۱۰ بر ۹ واگذار کرد تا با شکست از حریف چینی خود از دور رقابت‌ها حذف شود.

داورانی از کشور‌های کاناد، مراش، جیبوتی، اذربایجان، پورتوریکو و ایتالیا این مسابقه را قضاوت کردند.

رقابت‌های بوکس در حالی از ۲ روز قبل در سالن بوکس استادیوم هانگژو آغاز شده که علی حبیبی نژاد نماینده وزن منهای ۶۳.۵ در همان مبارزه نخست ۳۰ بر ۲۷ نتیجه را واگذار و از دور رقابت‌ها حذف شد.

تا دقایقی دیگر ایمان رمضانپور در وزن مثبت ۹۲ کیلوگرم با نماینده‌ای از کشور کره جنوبی مصاف می‌کند.

در این مبارزه همچون دیگر سالن‌های ورزشی تماشاگران چینی به شدت به تشویق ورزشکار خود پرداختند و دانیال شه بخش به رغم تلاشی که داشت اسیر سرعت عمل حریف در زدن ضربات نهایی شد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به فینال رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

رمضانپور با شکست حریف کره‌ای به دور بعد رفت

ایمان رمضان‌پور، نماینده سنگین‌وزن بوکس کشورمان در حالی به مصاف جونیونگ کره جنوبی رفت که پیش از این علی حبیبی نژاد و دانیال شه بخش با شکست از رقبای خود  از دور مسابقات حذف شده بودند.

رمضانپور در مبارزه نخست خود در راند اول مسلط بر حریف بود ناگهان با حمله آسیب زای حریف مواجه شد که با اخطار داور مواجه شد و در ادامه داور دستور به قطع مبارزه و برد نماینده کشورمان داد.

تیم ملی بوکس با پنج بوکسور دانیال شه بخش، علی حبیبی نژاد، طوفان شریفی، ایمان رمضانپور و سید شاهین موسوی و با هدایت حسین نهرودی و همایون امیری در این مسابقات شرکت کرد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

شطرنج:

تساوی طباطبایی، باخت مقصودلو و پیروزی علی‌نسب در دور پنجم

در دور پنجم رقابت‌های شطرنج بازی‌های آسیایی هانگژو سوپر استاد بزرگ سید محمدامین طباطبایی مقابل نوگری بک از قزاقستان به تساوی دست یافت.

پرهام مقصودلو دیگر سوپر استاد بزرگ ایران مقابل ویدیت از هند شکست خورد، اما‌ مبینا علی‌نسب استاد بزرگ کشورمان در دیداری جذاب موفق شد مقابل مونگن تول بت خویاگ از مغولستان به یک پیروزی ارزشمند دست یابد.

برد طباطبایی و تساوی مقصودلو و علی‌نسب در دور ششم

در دور ششم طباطبایی مقابل ریموند سونگ از چین تایپه به پیروزی دست یافت تا شرایط خود را در جدول بهبود ببخشد. مقصودلو مقابل پائول برسامینا از فیلیپین به تساوی رضایت داد و مبینا علی‌نسب مقابل ژانل فراینا از فیلپین به تساوی دست یافت.

در دور هفتم پرهام مقصودلو مقابل جواهرسین دارف از ازبکستان، تن به شکست داد. مبینا علی نسب هم مغلوب بی بی سارا آسابایوا از قزاقستان شد و سید محمدامین طباطبایی مقابل بوجیانگ ذی از چین به تساوی رضایت داد.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

ژیمناست‌های ایران به مدال نرسیدند

مسابقات فینال ژیمناستیک در ماده ۶ اسباب امروز در مجموعه ورزشی هانگ لانگ هانگژو برگزار شد.

در فینال ۱۸ ژیمناست حضور داشتند که در ۶ اسباب خرک حلقه، دارحلقه، پرش خرک، پارالل، بارفیکس و حرکات زمینی با یکدیگر رقابت کردند. از ایران نیز محمدرضا خسرونژاد و محمدرضا حمیدی در گروه دوم فینال حضور داشتند که کار خود را با خرک حلقه آغاز کرده و پس از رقابت در بقیه اسباب‌ها در حرکات زمینی به پایان بردند.

در پایان این مسابقه جذاب و طولانی که نزدیک به ۳ ساعت به طول انجامید، خسرونژاد با امتیاز ۷۶.۷۳۰ هفتم شد و حمیدی نیز با امتیاز ۷۵.۵۳۲ به رتبه دهم بسنده کرد.

در پایان رقابت‌های ژیمناستیک ۶ اسباب بازی‌های آسیایی ژانگ از چین با امتیاز ۸۹.۲۹۹ قهرمان شد و طلا گرفت، کیتازونو از ژاپن با امتیاز ۸۷.۰۳۲ به نایب قهرمانی رسید و لن دیگر ژیمناست چینی با امتیاز ۸۴.۹۶۵ به جایگاه سومی و مدال برنز دست یافت.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

 

پیروزی تیم بسکتبال ۳ نفره مقابل مالدیو 

تیم ملی بسکتبال ۳ نفره ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو ۲۲ بر ۶ از سد مالدیو گذشت. این تیم بعد از شکست برابر حریف مطرح خود کره جنوبی، در روز دوم به مصاف تیم نه چندان مطرح مالدیو رفت و به پیروزی دست یافت.

تیم ملی بسکتبال ۳ نفره فردا در دیداری حساس ساعت ۱۳:۲۵ به وقت محلی برابر ژاپن قرار می‌گیرد.

 

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

صعود الهه منصوریان به نیمه‌نهایی/ برنز ووشوکار ایران قطعی شد

در سومین روز از مسابقات ووشو در بازی‌های آسیایی هانگژو، الهه منصوریان در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۵۲- کیلوگرم به مصاف «سامرین التاف» از پاکستان رفت.

منصوریان در این مبارزه موفق شد حریف خود را شکست بدهد و ضمن صعود به مرحله نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کند.

ملی‌پوش کشورمان فردا (چهارشنبه) در مرحله نیمه نهایی به مصاف نماینده اندونزی خواهد رفت.

منصوریان پیش از این رقبایی از نپال و پاکستان را شکست داده بود.

قطعی شدن مدال برنز پناهی با حضور در مرحله نیمه‌نهایی 

در ادامه مسابقات ووشو شجاع پناهی در مرحله یک‌چهارم نهایی وزن ۶۰- کیلوگرم مردان مقابل «آسکات عمرزاکوف» از قرقیزستان با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید و گام به مرحله نیمه نهایی گذاشت و مدال برنز خود را قطعی کرد.

وی در این مرحله و برای حضور در فینال به مصاف نماینده فیلیپین خواهد رفت.

برنز سلیمی هم قطعی شد

افشین سلیمی ملی‌پوش وزن ۶۶- کیلوگرم مردان کشورمان در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «ترانگ وان چونگ» از ویتنام رفت و با پیروزی ۲ بر‌ صفر، این حریف را از پیش‌رو برداشت و گام به نیمه نهایی گذاشت.

سلیمی با برتری در این مبارزه، مدال برنز خود را قطعی کرد و فردا (چهارشنبه) در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نماینده کره جنوبی قرار می‌گیرد.

تداوم درخشش سانداکاران ایران با صعود محمدسیفی به نیمه‌نهایی

محسن محمدسیفی که ۳ طلای بازی‌های آسیایی در سال‌های 2010، 2014 و 2018 را در کارنامه دارد، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف «مِکان پالتایف» از ترکمنستان رفت و با شکست این ووشوکار، ضمن صعود به نیمه نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد.

محمدسیفی که در مبارزه قبلی خود حریفی از کره جنوبی را شکست داده بود، در آخرین گام برای صعود به فینال مقابل نماینده چین تاپه قرار خواهد گرفت.

بازی‌های آسیایی هانگژو| کیانی و‌ شه‌بخش حذف شدند، حسین‌پور به نقره رسید/ پیروزی تیم ملی بسکتبال

انتهای پیام/

نظر شما