شناسهٔ خبر: 62551186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور

خبرگزاری صدا و سیما

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور تصویب و اجرایی می شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سردار غلامرضا جلالی در نشست با مدیران دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد، افزود: سال گذشته برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی کشور با محوریت ۶ حوزه تصویب شد.
وی با بیان اینکه یک درصد از بودجه استانی برای برنامه ملی حفاظت از زیرساخت‌های کشور در نظر گرفته شده است، ادامه داد: همچنین در شهریور ماه قانون پدافند توسط مجلس تصویب و توسط رئیس جمهور ابلاغ شد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مسئولیت پدافند غیرعامل استان‌ها بر عهده استانداران است.
وی به اهمیت ایمن سازی فضای سایبری در سازمان ها و ادارات اشاره کرد و افزود: دستورالعملی با محوریت مدیران و کارشناس شبکه‌ها در دستگاه‌ها اجرایی می شود.
سردار جلالی با اشاره به اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل کهگیلویه بویراحمد تصویب شده است، عنوان کرد: باید این برنامه به دستگاه اجرایی نیز ابلاغ شود.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و خروج مراکز پرخطر در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت اجرا شده است گفت: باتوجه به وضعیت گچساران و وجود پالایشگاه نفت و پتروشیمی باید این طرح در شهرستان اجرا شود.
وی با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها و برنامه‌های پتروشیمی و شیمیایی کشور نباید به توسعه آسیب پذیری و توسعه مخاطرات برای مردم منجر شود افزود: این برنامه ها باید به توسعه ثروت و خلق موقعیت شغلی و خدمت بهتر به مردم منجر شود.
استاندار نیز در این نشست از سردار جلالی خواست تا گروهی از کارشناسان را برای بررسی وارزیابی پتروشیمی گچساران به استان اعزام کنند.
احمدزاده به نیاز ضروری استان به بالگرد به ویژه در شرکت نفت و گاز گچساران و اورژانس ۱۱۵ اشاره کرد و افزود: در زمینه آفت بلوط خوار نیز باید اقدام اساسی انجام شود و به کمک و همکاری سازمان پدافند غیر عامل کشور نیازمندیم.
بررسی طرح جامع شهر یاسوج و پیگیری موضوع شیمیایی در گچساران نیز از دیگر موضوعاتی بود که رییس پدافند غیر عامل کشور وعده پیگیری آن را داد.

نظر شما