شناسهٔ خبر: 62391801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

رفع افسردگی سالمندان با ایجاد سرگرمی

تحقیقات جدید نشان می دهد که داشتن یک سرگرمی با افسردگی کمتر در افراد مسن مرتبط است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بر اساس این مطالعه که کشورهای متعددی را در برگرفت و شامل بیش از ۹۳۰۰۰ نفر افراد ۶۵ سال و بالاتر بود، علایق و سرگرمی ممکن است شامل هر چیزی از باغبانی گرفته تا بازی، هنر و صنایع دستی، کارهای داوطلبانه، مطالعه یا عضویت در یک باشگاه باشد.

بیشتر بخوانید:

تاثیر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر افسردگی سالمندان

«کارن مک»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالج لندن، می‌گوید: «مطالعه ما پتانسیل سرگرمی‌ها را برای محافظت از افراد مسن در برابر کاهش سلامت روان و آرامش مرتبط با افزایش سن نشان می‌دهد. این پتانسیل در بسیاری از کشورها و محیط‌های فرهنگی ثابت است.»

داده‌ها از افرادی بدست آمد که در پنج مطالعه در ایالات متحده، ژاپن، چین، انگلستان و ۱۲ کشور اروپایی دیگر ثبت نام کرده بودند.

محققان داده‌های چهار تا هشت ساله را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که داشتن یک سرگرمی با کاهش علائم افسردگی و افزایش شادی و رضایت از زندگی مرتبط است.

مک در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «سرگرمی‌ها ممکن است از طریق مکانیسم‌های زیادی، از جمله احساس کنترل بر ذهن و بدن، یافتن هدفی در زندگی، و احساس شایستگی در برخورد با مسائل روزمره، به رضایت از زندگی در سال‌های آخر عمر کمک کنند.»

او در ادامه افزود: «افرادی که از سلامت روانی بهتری برخوردار هستند ممکن است بیشتر به یک سرگرمی بپردازند، و ادامه دادن به انجام یک سرگرمی ممکن است به ما کمک کند تا رضایت بیشتری از زندگی داشته باشیم.»

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما