شناسهٔ خبر: 62360155 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تحقیقات استیضاح بایدن را اعلام کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که به نمایندگان جمهوری‌خواه دستور داده است تا روند تحقیقات مربوط به استیضاح رئیس‌جمهوری این کشور را دنبال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از ای‌بی‌سی، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که به نمایندگان جمهوری‌خواه دستور داده است تا روند تحقیقات مربوط به استیضاح «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را دنبال کنند. 

مک کارتی در یک بیانیه رسمی کوتاه در کنگره آمریکا تأکید کرد: «امروز به کمیته مجلس نمایندگان دستور می‌دهم تا تحقیقات رسمی برای استیضاح جو بایدن را آغاز کند».

وی پیش از این گفته بود که تمامی اعضای مجلس نمایندگان به تحقیقات استیضاح رأی می‌دهند و این اتفاق در گذشته نیز رخ داده است اما تا روز سه‌شنبه به نظر نمی‌رسید که رأی لازم برای کلید زدن استیضاح وجود داشته باشد. 

مک‌کارتی از هفته‌ها قبل استیضاح بایدن را اعلام کرده است و این امر تا حدی برای آرام کردن جمهوری‌خواهان تندرو و به منظور به دست آوردن سوابق بانکی و سایر اسناد از بایدن و پسرش انجام می‌شود. 

وی روز سه‌شنبه گفت: «این گام منطقی بعدی به کمیته‌های ما قدرت کامل می‌دهد تا حقایق و پاسخ‌های کامل را برای مردم آمریکا جمع‌آوری کنند. این دقیقاً همان چیزی است که ما می‌خواهیم بدانیم. معتقدم رئیس‌جمهوری نیز می‌خواهد به این پرسش‌ها و اتهامات پاسخ دهد».

 

نظر شما