شناسهٔ خبر: 62320248 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دکتر علی سلاجقه:

محیط زیست می‌تواند کشور‌ها را در یک اجتماع قرار دهد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار امیدواری کرد با ایجاد یک شبکه مجازی بین المللی در سازمان ملل، موقعیت‌ها، پیشرفت‌ها و پیشتازی‌های محیط زیستی بانوان ایرانی به رخ جهانیان کشیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در آخرین روزمحیط زیست می‌تواند کشور‌ها را در یک اجتماع قرار دهد اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار گفت: با برگزاری اجلاس و برقراری روابط بین‌المللی می‌توانیم مشکلات و مسائلی را که منجر به بیماری‌های روحی و جسمی در مردم می‌شود، حل کنیم.
دکتر سلاجقه افزود: در پایان اجلاس بین‌المللی تهران از تمام وزرا، معاونین محترم، نمایندگان کشورها، سازمان‌های مردم نهاد، استادان، دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و سازمان‌های ملل متحد تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی ادامه داد: خداوند را شاکرم که توانستیم با برگزاری این اجلاس، مسائل محیط زیستی را جدا از مسائل سیاسی بررسی کنیم و به این نتیجه رسیدیم که سیاست نمی‌تواند کشورها را در مسائل محیط زیستی از همدیگر جدا کند؛ محیط زیست می‌تواند ما را در یک اجتماع قرار دهد.
معاون رئیس جمهور یادآور شد: این مشکل و هدف واحد برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم که خروجی این اجلاس به نتایج خوب، همکاری‌های مشترک و اقدامات اجرایی ختم شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: امیدواریم در یک بازه زمانی مشخص در سازمان ملل متحد، برای ایجاد کنوانسیون گرد و غبار تلاش صورت گیرد.
دکتر سلاجقه ادامه داد: ما می‌توانیم در همه ابعاد با گفتمان سازی و ایجاد ادبیات مشترک، مشکلات را حل کنیم و خوشبختانه اجلاس تهران یکی از مصداق‌های واقعی این موضوع است.
وی با تأکید بر نقش زنان در جامعه اظهار داشت: در کشور ما زنان، دختران و بانوان در تمام مسائل سیاسی اجتماعی و فناوری، نقش بزرگی ایفا می‌کنند.
معاون رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد با ایجاد یک شبکه مجازی بین المللی در زمینه ارائه توانمندی‌های محیط زیستی بانوان سرزمین جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، موقعیت‌ها، پیشرفت‌ها و پیشتازی‌های این قشر شریف و متعهد به رخ جهانیان کشیده شود.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان از تمامی نمایندگان، استادان و کشورها بابت حضور در اجلاس بین‌المللی تهران تشکر و قدردانی کرد.

نظر شما