شناسهٔ خبر: 62270886 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

توسعه شبکه فیبرنوری در انگلیس کند میشود!

صاحب‌خبر -
shutterstock_fibre_optic_cable.jpg
 
ICTna.ir - بر اساس داده‌های جدید منتشر شده توسط آفکام در روز پنجشنبه، بیش از نیمی از خانه‌های بریتانیا در حال حاضر دارای پوشش پهنای باند فیبر کامل هستند، در حالی که دسترسی به خدمات گیگابیتی به طور کلی در حال افزایش است.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، اما در حالی که رگولاتور مخابراتی انگلیس در آخرین گزارش خود، به پیشرفت خوش‌بین بود، رشد فیبر در چند ماه اول سال 2023 کند شده و یک علامت سوال جدی در مورد اهداف دولت برای توسعه دسترسی به پهنای باند گیگابیتی به وجود آورده است.
 
آخرین به‌روزرسانی گزارش آفکام نشان می‌دهد که پوشش کامل فیبر برای کل بریتانیا در اوایل سال جاری از 50 درصد گذشته است. رگولاتور انگلیس گفت که پوشش فیبر در ماه مه به 52 درصد یا 15.4 میلیون خانه رسیده است که نسبت به 48 درصد در ژانویه، افزایش یافته است.
 
این افزایش چهار درصدی وقتی رنگ می بازد که ارقام آفکام در ماه ژانویه رشد شش درصدی را طی چهار ماه نشان می دهد، بنابراین روند کمی کند شده است.
 
آفکام خاطرنشان کرد که این رشد "عمدتاً از طریق استقرار اپراتورهای زیرساخت فیبر بزرگ" انجام شده است، اما افزود که تلاش های آنها توسط تعدادی از بازیگران کوچکتر منطقه ای در سراسر بریتانیا پشتیبانی می شود. 
 
برخی نابرابری های منطقه ای در بریتانیا وجود دارد. در صدر بازار - از نظر پوشش نه از نظر جغرافیایی - ایرلند شمالی جای دارد که در حال حاضر 90 درصد پوشش را بدست آورده است، بنابراین رشد در آنجا به طور قابل توجهی کندتر از جاهای دیگر بوده است، بازار از ابتدای سال یک درصد افزایش داشته است. در همین حال، اسکاتلند با پوشش 49 درصدی کمی عقب است و رشدش یک واحد درصد کمتر از میانگین کل است، بنابراین مشخصاً کار بیشتری برای اپراتورهای شبکه وجود دارد که در آنجا انجام دهند.
 
تعداد خانه‌هایی که می‌توانند پهنای باند با قابلیت گیگابیت دریافت کنند، تقریباً 22.4 میلیون یا 75 درصد از کل است که از 21.9 میلیون و 73 درصد در ابتدای سال افزایش یافته است. اما در حالی که "سرعت سریع" رشد در بازار را برجسته می کند، به نظر می رسد که ممکن است به اندازه کافی سریع نباشد.
 
 

نظر شما