شناسهٔ خبر: 63161475 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

آفکام با بازنگری کلی قوانین بی‌طرفی شبکه به پیش میرود!

صاحب‌خبر -
ofcom-phone-770x285.jpg
 
ICTna.ir - رگولاتور مخابراتی بریتانیا آفکام امیدوار است با قوانین بی طرفی شبکه به تازگی اصلاح شده خود، کمی نوآوری در پهنای باند را تشویق کند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، دستورالعمل جدید صادر شده مبنی بر اینکه اپراتورها مجاز به ارائه خدمات سطحی بر اساس عواملی مانند تأخیر هستند، نه فقط توان عملیاتی، قواعد بی طرفی شبکه را بازنگری کرده است. این بدان معناست که در حالی که تماشاگر معمولی نتفلیکس شما یا کاربر فضای ذخیره‌سازی ابری شما می‌تواند برای تعرفه ارزان‌تری ثبت‌نام کند، کسانی که خواهان پهنای باند پاسخگوتر برای برنامه‌هایی مانند بازی و واقعیت مجازی هستند، می‌توانند برای پینگ پایین‌تر هزینه بیشتری بپردازند.
 
راهنمای جدید همچنین فضایی را برای آنچه آفکام «سرویس‌های تخصصی» می‌نامد باقی می‌گذارد و به ISPها امکان می‌دهد تا عملکرد شبکه را برای تحویل بهینه محتوا و برنامه‌های خاص، مانند کام‌های بلادرنگ، VR و وسایل نقلیه بدون راننده، مدیریت کنند. احتمالاً این مقدار مقررات برای مثال، ویژگی‌های آینده مانند نتورک اسلایسینگ و محاسبات لبه با دسترسی چندگانه (MEC) را فراهم می‌کند.
 
وقتی صحبت از مدیریت ترافیک به میان می‌آید، آفکام گفت که اپراتورها مجاز هستند اقدامات معقولی را برای مدیریت دسته‌بندی‌های جداگانه ترافیک براساس الزامات فنی خود انجام دهند تا کیفیت خدمات را حفظ کنند. علاوه بر این، اپراتورها مجازند برای جلوگیری از ازدحام شبکه که ممکن است به معنای سرکوب دسته های خاصی از ترافیک باشد، فراتر از اقدامات معقول عمل کنند. آفکام گفت که شرکت های مخابراتی باید در مورد ویژگی های این شیوه های مدیریت ترافیک شفاف باشند.
 
بخشی از راهنمایی‌هایی که به طور بالقوه می‌تواند عواقب گسترده‌ای داشته باشد، مربوط به امتیاز صفر است، عملی که اجازه می‌دهد به خدمات و برنامه‌های آنلاین خاص دسترسی بی‌اندازه داشته باشد.
 
آفکام گفت که این عمل به طور کلی مجاز خواهد بود، به ویژه در مورد دسترسی به سازمان های مهم بخش عمومی مانند خدمات اضطراری، با این حال، برای جلوگیری از هرگونه نگرانی مبنی بر اینکه قوانینش ممکن است به اپراتورها اجازه دهد در اقتصاد آنلاین برندگان و بازندگان را انتخاب کنند، مقرراتی را اضافه کرده است.
 
به عنوان مثال، اپراتورها قادر خواهند بود طبقات خاصی از ترافیک را، مانند جریان یا ترافیک رسانه های اجتماعی، صفر کنند، اما نه ترافیکی که از ارائه دهندگان خدمات رسانه های اجتماعی یا استریم فردی منشا می گیرند.
 
آفکام گفت: ما می خواهیم مطمئن شویم که بی طرفی شبکه به حمایت از نوآوری و سرمایه گذاری توسط ارائه دهندگان محتوا و همچنین شرکت های پهن باند و تلفن همراه ادامه می دهد. به‌دست آوردن این تعادل، تجارب آنلاین مصرف‌کنندگان را بهبود می‌بخشد، از جمله از طریق خدمات نوآورانه جدید و افزایش انتخاب!
 

نظر شما