شناسهٔ خبر: 62238331 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شناسایی بیمار مبتلا به مالاریا در مه ولات

یک مورد بیمار مبتلا به مالاریا در شهرستان مه ولات شناسایی شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه ولات گفت: بیمار شناسایی شده، جوان ۱۹ ساله‌ای است که در طی چهار ماه گذشته به علتشناسایی بیمار مبتلا به مالاریا در مه ولات سربازی در استان سیستان و بلوچستان اقامت داشته و طی دو هفته گذشته وارد این شهرستان شده است.

جواد جوانی افزود: این بیمار چند روز قبل با علائم تب و لرز شدید به مرکز خدمات جامع سلامت شیردل فیض آباد مراجعه کرد که به علت تشخیص احتمالی بیماری مالاریا، آزمایشات لازم برای وی انجام و پس از تشخیص به موقع بیماری، درمان‌های دارویی لازم برای وی آغاز شد و اکنون حال عمومی بیمار مساعد است.

وی تصریح کرد: شهرستان مه ولات جز کانون‌های پاک از نظر ابتلا به بیماری مالاریا است و شرایط انتقال محلی بیماری در شهرستان وجود ندارد، لذا تمامی موارد مشکوک به بیماری، از مناطق مالاریا خیز کشور به ویژه استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وارد شده اند.

ادامه داد: علائم بیماری مالاریا شامل تب، لرز، تعریق و درد‌های عضلانی است و شهروندان در صورت سابقه سفر به مناطق آلوده طی ۱۸ ماهه گذشته و بروز علائم ذکر شده به ویژه تب و لرز، باید فورا به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و نسبت به انجام آزمایش رایگان بیماری مالاریا اقدام کنند.

نظر شما