شناسهٔ خبر: 69129562 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اعزام ۱۲ هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از اعزام ۱۲ هزار نفر از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: بازسازی اردوگاه‌های راهیان نور مرکزی نیازمند ۲۷ میلیارد تومان اعتبار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سردار مرتضی عمو‌مهدی ظهر امروز در نشست هماهنگی اعزام اردوهای راهیان نور استان مرکزی اظهار کرد: امسال اعزام 12 هزار نفر از استان مرکزی به مناطق عملیاتی پیش بینی شده است و هزینه هر نفر برای حضور در راهیان نور 2  میلیون تومان برآورد شده است که این هزینه در مقابل اثرات فرهنگی بسیار ناچیز است.

وی با اشاره به پیش‌بینی سه اردوگاه برای اسکان راهیان نور استان مرکزی در اندیشمک، اهواز و خرمشهر، افزود: اردوگاه‌های در اختیار استان مرکزی، نیازمند بازسازی است، دو هزار مترمربع اردوگاه شهید باکری خرمشهر نیاز فوری به محوطه سازی دارد و سال گذشته دیوارکشی آن با 3 میلیارد تومان انجام شد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: ساختمان اداری اردوگاه نیاز به بازسازی دارد و در اردوگاه‌ها اهواز هم نیاز به بازسازی دارد و‌ در اردوگاه اندیمشک هم ساختمان سرویس بهداشتی و خوابگاه قدیمی است و باید ساختمان آشپزخانه و رستوران احداث شود، در مجموع 18 میلیارد تومان اعتبار برای اعزام راهیان نور در استان نیاز است و برای بازسازی و اتمام زیرساخت‌ها در اردوگاه‌های محل اسکان 27 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

عمومهدی با تأکید بر استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ استان در جهت تأمین هزینه‌ راهیان نور، گفت: راهیان نور، فناوری نوین فرهنگی است که تداوم آن موجب بهره‌وری مؤثر در تحول دانش‌آموزان و دانشجویان است، در این راستا 271 دستگاه اجرایی در استان مرکزی برای اعزام راهیان نور اعلام آمادگی کرده‌اند تا از مشارکت دستگاه‌های مختلف استفاده شود.

وی تصریح کرد: 15 هزار نفر سال گذشته از استان مرکزی به راهیان نور اعزام شدند که هفت هزار نفر دانش‌آموز و  2 هزار نفر هم دانشجو بودند، دانش‌آموزی که برای تفریح در سفر راهیان نور همراه می‌شود در اردوگاه، متحول شده و می توان در مدت کوتاه و با هزینه اندک، بهره‌برداری بزرگ فرهنگی اتفاق بیافتد.

انتهای پیام/711/

برچسب‌ها:

نظر شما