شناسهٔ خبر: 62220370 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

گنجی در مجتمع آموزش عالی بم:

صندوق رفاه دانشجویان طلایه دار رفاه دانشجویی در کشور است

صندوق رفاه دانشجویان طلایه دار رفاه دانشجویی در کشور است و اصلی ترین فعالیت این صندوق تلاش در جهت بهینه سازی امکانات و خدمات رفاهی دانشجویان کشور است

صاحب‌خبر -

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه بازدیدهای استانی خود به استان کرمان سفر نمود و از دانشگاه جیرفت و مجتمع آموزش عالی بم (از مراکز دانشگاهی منطقه هشت کشور ) بازدید کرد و امکانات رفاهی دانشجویان مجتمع آموزش عالی بم را مورد بررسی قرار داده و با هیات رئیسه این مجتمع آموزش عالی به گفتگو نشست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از  روابط عمومی   وزارت علوم صندوق رفاه دانشجویان،  مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان که ایامی پر مشغله در هفته دولت داشت، پس از اتمام این هفته، به همراه معاونین خود دکتر امینی و دکتر نورایی، در مجتمع آموزش عالی بم حاضر شد تا ضمن بازدید و بررسی تجهیزات و امکانات رفاهی مرتبط با دانشجویان در جریان مسائل و مشکلات موجود نیز قرار گیرد.

گنجی با توجه به نزدیکی به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و پشت سرگذاشتن هفته دولت، ضمن عرض تسلیت اربعین شهدای کربلا گفت: آنچه از شهیدان والامقام و نیکوسرشتی چون دولتمردانِ شهید، آقای رجایی و آیت الله باهنر به یادگار مانده، این مهم است که تلاش و فعالیت اگر بی ریا و خداپسندانه و متواضعانه باشد، در هر منصب و مقامی انسان را با رنگ و بوی الهی آمیخته می سازد و به آن کار و فعالیت، نورانیت و برکت الهی و ماندگاری می بخشد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطرنشان کرد: صندوق رفاه دانشجویان طلایه دار رفاه دانشجویی در کشور است و اصلی ترین فعالیت این صندوق رسیدگی به مسائل رفاهی دانشجویان و تلاش در جهت بهینه سازی امکانات و خدمات رفاهی دانشجویان است.

 گنجی صندوق رفاه دانشجویان مطابق با ظرفیت حقوقی و مطابق با چارچوب اختیارات خود کمک‌هایی برای بهینه سازی و ارتقاء خوابگاه ها دارد لیکن ساخت خوابگاه از وظایف اصلی خود دانشگاه ها است.

نماینده ویژه وزیر در موسسه ملی جمعیت ادامه داد: قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی راه را برای خوابگاه سازی در دانشگاه‌ها هموار کرده به طوری که دانشگاه‌ها هر چند وقت یک بار کلنگ زنی خوابگاه‌ها را انجام می‌دهند، همچنین تفاهم نامه‌ای بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد برای دانشجویان متاهل نیز در دستور کار دولت مردمی آیت الله رئیسی قرار دارد که بخش اعظمی از کمبودهای خوابگاهی را در بخش دانشجویی و خصوصا متاهلی پوشش خواهد داد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان از خوابگاه ها و سلف سرویس مرکزی مجتمع آموزش عالی بم و خوابگاه های جوادالائمه در دو بخش خواهران و برادران و نیز خوابگاه خواهران کوثر بازدید کرد.

 

نظر شما