شناسهٔ خبر: 62222985 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گنجی: صندوق رفاه دانشجویان طلایه دار رفاه دانشجویی در کشور است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق طلایه دار، رفاه دانشجویی در کشور است و اصلی‌ترین فعالیت این صندوق تلاش برای بهینه سازی امکانات و خدمات رفاهی دانشجویان کشور است.

صاحب‌خبر -

گنجی: صندوق رفاه دانشجویان طلایه دار رفاه دانشجویی در کشور استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، آقای مسعود گنجی در نشست با مدیران مجتمع آموزش عالی بم با توجه به نزدیکی به ایام اربعین سرور و سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین علیه السلام و پشت سرگذاشتن هفته دولت، ضمن عرض تسلیت اربعین شهدای کربلا گفت: آنچه از شهیدان والامقام و نیکوسرشتی، چون دولتمردانِ شهید، آقای رجایی و آیت الله باهنر به یادگار مانده، این مهم است که تلاش و فعالیت اگر بی ریا و خداپسندانه و متواضعانه باشد، در هر منصب و مقامی انسان را با رنگ و بوی الهی آمیخته می‌سازد و به آن کار و فعالیت، نورانیت و برکت الهی و ماندگاری می‌بخشد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه دانشجویان طلایه دار رفاه دانشجویی در کشور است و اصلی‌ترین فعالیت این صندوق رسیدگی به مسائل رفاهی دانشجویان و تلاش در جهت بهینه سازی امکانات و خدمات رفاهی دانشجویان است.
گنجی گفت: صندوق رفاه دانشجویان مطابق با ظرفیت حقوقی و مطابق با چارچوب اختیارات خود کمک‌هایی برای بهینه سازی و ارتقاء خوابگاه‌ها دارد لیکن ساخت خوابگاه از وظایف اصلی خود دانشگاه‌ها است.
نماینده ویژه وزیر در موسسه ملی جمعیت گفت: قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» مصوب مجلس شورای اسلامی راه را برای خوابگاه سازی در دانشگاه‌ها هموار کرده به طوری که دانشگاه‌ها هر چند وقت یک بار کلنگ زنی خوابگاه‌ها را انجام می‌دهند، همچنین تفاهم نامه‌ای بین وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر ساخت ۲۰۰ هزار واحد برای دانشجویان متاهل نیز در دستور کار دولت مردمی آقای رئیسی قرار دارد که بخش اعظمی از کمبود‌های خوابگاهی را در بخش دانشجویی و خصوصا متاهلی پوشش خواهد داد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان از خوابگاه‌ها و سلف سرویس مرکزی مجتمع آموزش عالی بم و خوابگاه‌های جوادالائمه در دو بخش خواهران و برادران و نیز خوابگاه خواهران کوثر بازدید کرد.
رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه بازدید‌های استانی خود به استان کرمان سفر کرده از دانشگاه جیرفت و مجتمع آموزش عالی بم (از مراکز دانشگاهی منطقه هشت کشور) بازدید کرد و امکانات رفاهی دانشجویان مجتمع آموزش عالی بم را مورد بررسی قرار داد.

نظر شما