شناسهٔ خبر: 62200721 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۳۶ هزار نفر به ظرفیت خوابگاه ها اضافه شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: حدود ۳۶ هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است که این میزان افزایش در ۲ سال گذشته بی سابقه است.

صاحب‌خبر -

 افزایش ۳۶ هزار ظرفیت به خوابگاه دانشگاه ها
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما و به نقل از روابط عمومی صندوق رفاه دانشجویان ، در نشست تخصصی روسای ادارات رفاه و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور، رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره افزایش ظرفیت خوابگاه ها گفت : تعداد ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی ۱۸۶ هزار بود که این تعداد به ۲۲۰ هزار خوابگاه ملکی مجردی رسیده و حدود ۳۶ هزار نفر به ظرفیت خوابگاهی اضافه شده است و این میزان افزایش در ۲ سال گذشته بی سابقه است.
گنجی افزود : خوابگاه‌های متاهلی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰۰ واحد بود که در حال حاضر این میزان به ۱۷۰۰ خوابگاه متاهلی رسیده است. یعنی ۴۰۰ واحد اضافه شده است و امیدواریم ۳۰۰ واحد دیگر هم به تعداد خوابگاه متاهلی تا مهر اضافه شود تا به ۲۰۰۰ واحد برسد.
وی در مورد خوابگاه های مجردی اضافه کرد : امیدواریم ظرفیت خوابگاه های مجردی به ۳۰۰ هزار نفر برسد که اگر چنین شود طبیعتاً هیچ دانشگاهی مشکل خوابگاه نخواهد داشت.
گنجی گفت : در تفاهم‌نامه‌ای که وزارت علوم تحقیقات و فناوری با وزارت راه و شهرسازی بسته‌ است ، هدف گذاری روی ساخت ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی است و شایسته است که دانشگاه‌ها با توجه به هدفگذاریِ صندوق رفاه دانشجویان حرکت کرده و به همین منوال امور خود را مطابق با هدف‌گذاری صندوق هماهنگ کنند.
گنجی به افزایش میزان ودیعه مسکن دانشجویان اشاره کرد و یادآور شد : تا سال ۱۴۰۰ وام ودیعه مسکن در تهران حداکثر ۳۰ میلیون تومان و در هشت شهر بزرگ کشور ۲۵ میلیون تومان و در سایر شهرها ۱۹ میلیون تومان بوده است، که این مبلغ در حال حاضر به ۷۰ میلیون تومان در تهران رسیده است یعنی بیش از دو برابر شده است.

نظر شما