شناسهٔ خبر: 61981814 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ساخت ۱۰ آبشخور حیات وحش در شهرستان لامرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با بیان اینکه در ۲ سال گذشته ۱۰ آبشخور حیات وحش در این شهرستان ساخته شده است گفت: با بهره برداری از این آبشخور‌ها ۹۸۷هزار لیتر آبرسانی به حیات وحش انجام شده است.

صاحب‌خبر -

ساخت ۱۰ آبشخور حیات وحش در شهرستان لامردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،حمزه برومند با توصیف شرایط خاص محیط زیست در این شهرستان افزود: شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین منطقه استان فارس قرار دارد و دارای آب و هوای گرم و خشک است که به دلیل گرمای زیاد و نبود چشمه‌های متعدد برخی مواقع حیات وحش با مشکل بی آبی و کم آبی زیادی روبرو می‌شوند.
وی ادامه داد: به همین منظور با کمک خیرین و طبیعت دوستان در دوسال گذشته بیش از ۱۰ آبشخو در منطقه شکار ممنوع کوه هوا ساخته شده یا بهسازی شد و با تلاش‌های پی درپی و تفاهم نامه‌های بین اداره محیط زیست و منطقه عملیاتی پارسیان، شهرداری لامرد و شهر داری علامرودشت تا امروز بیش از ۹۸۷هزار لیتر آبرسانی به حیات وحش انجام شده است.
برومند فر اضافه کرد: این کار به همت محیط بانان و اعضای انجمن زمین و زندگی علامرودشت به اجرا درآمده است.
این مقام مسوول خواستار مشارکت خیرین در ساخت آبشخور برای حیات وحش منطقه شد و گفت: آب مایه حیات و یکی از گران‌بهاترین نعمت‌های خداوند است و زندگی همه جانوران به آن وابسته است. انسان و همه جانداران برای زندگی و رشد به آب نیاز دارند، این روز‌ها با توجه به خشکی آب و هوا خیلی از افراد اقدام به ساخت آبشخور می‌کنند ساخت آبشخور و به طور کلی افزایش منابع آبی در زیستگاه‌ها یکی از اقداماتی است برای کمک به جانداران ساکن در طبیعت انجام می‌شود.

نظر شما