شناسهٔ خبر: 62935107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد قاطع با هر گونه تجاوز به عرصه‌های محیط زیست لامرد

هم‌افزایی محیط زیست و مسئولان قضایی ضامن بقا و تداوم حیات زیستمندان کوه هوای لامرد است.

صاحب‌خبر -

برخورد قاطع با هر گونه تجاوز به عرصه‌های محیط زیست لامردبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، رئیس دادگستری شهرستان لامرد برخورد قاطع با هر گونه تجاوز به عرصه‌های محیط زیست را رویکردی بدون اغماض و همیشگی دانست و گفت: از تمام ظرفیت‌های قانونی برای نگه‌داری محیط زیست استفاده می‌کنیم.
حجت‌الاسلام محمدامین غفاری در حاشیه بازدید از منطقه محیط زیست کوه هوا، تصریح کرد: ما از همه ظرفیت‌های قانونی برای پاسداشت ارزش‌های محیط زیست و نگه‌داری انفال الهی برای نسل کنونی و نسل‌های بعد بهره‌گیری خواهیم کرد.
رئیس کل دادگستری لامرد ضمن تقدیر و تشکر از زحمات گروه پایش و انجمن‌ها و خیرین و محیط بانان اظهار کرد: هم‌افزایی محیط زیست و مسئولان قضایی ضامن بقا و تداوم حیات زیستمندان کوه هوای لامرد است.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد گفت: منطقه کوه هوا یکی از مناطقی است که همواره در معرض زیاده‌خواهی سودجویان و شکارچیان غیر مجاز قرار دارد، بنابراین تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های قضایی و انتظامی در برخورد با شکارچیان غیر مجاز موضوعی است که بقا و پایداری این منطقه زیست محیطی را تضمین می‌کند.
حمزه برومندفر با تقدیر از مسئولان قضایی و دادگستری لامرد افزود: شکار بی‌رویه و غیر مجاز در کوه هوا یکی از مولفه‌هایی است که تداوم آن به نابودی زیست‌مندان در این منطقه منجر می‌شود و ما باید با بسیج همه امکانات جلوی سودجویی و زیاده‌خواهی افرادی که به هیچ مؤلفه قانونی پایبند نیستند، بگیریم و با آنان برخورد قاطع داشته باشیم.
او همچنین با تقدیر از خدمات خیرین برای ساخت آبشخور حیات وحش دراین شهرستان گفت: خیرین با ساخت بیش از ۱۰ آبشخور و اهدای تجهیزات از جمله پهپاد و تجهیزات آبشخور کمک بزرگی به احیای حیات وحش و مشکلات آبی و حفاظتی در این شهرستان داشته‌اند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد ادامه داد: دادگستری شهرستان لامرد در دوسال گذشته بالاترین حمایت از حیات وحش و انجمن‌ها را داشته است و منطقه کوه هوا و دیگر مناطق محیط زیست دراین شهرستان با مشارکت خیرین و حمایت قضایی و هدایت شکارچیان به سمت حفاظت پیش رفته است.

نظر شما