شناسهٔ خبر: 61635873 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در پاسارگاد

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد آثاری از بقای خرس در این منطقه را تایید کردند.

صاحب‌خبر -

مشاهده خرس قهوه‌ای و ۲ توله‌اش در پاسارگادبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد طی گشت و کنترل در روز‌های اخیر در منطقه کوه خرسی رد پای خرس را مشاهده کردند، آن‌ها پس از پایش متوالی موفق شدند از یک قلاده خرس قهوه‌ای به همراه دو توله‌اش فیلم‌برداری کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه کوه خرسی یکی از زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای در استان فارس است، گفت: همه تلاش‌ها در اداره محیط زیست این شهرستان معطوف به این است که آسیبی به این گونه حیات وحش وارد نشود، آموزش‌هایی به ساکنان جوامع محلی داده شده و بسیاری از دامداران و کشاورزان از پوشش بیمه‌ای حفاظت از گونه خرس قهوه‌ای استفاده کرده اند.
کرمی، از ساکنان روستا‌ها و جوامع محلی منطقه کوه خرسی خواست در صورت مشاهده خرس بدون ایجاد چالش و درگیری موارد را به کارشناسان محیط زیست اطلاع دهند.
به گفته وی، این گونه کمیاب از گونه‌هایی است که در سال‌های اخیر به علت تداوم خشکسالی و کم آبی به دنبال آب و غذا به مناطق روستایی نزدیک شده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان پاسارگاد اضافه کرد: خرس قهوه‌ای نقش مهمی در تنوع زیستی و حفظ چرخه زیستی منطقه دارد و حفاظت از آن به عنوان یک اولویت پیش روی کارشناسان و مسئولان محیط زیست این شهرستان قرار دارد.
شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت‌شهر در ۱۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد.

نظر شما