شناسهٔ خبر: 6186058 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پرس تی‌وی | لینک خبر

اظهارات دو پهلوی کری درباره سرنوشت مذاکرات هسته‌ای

صاحب‌خبر -

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به این که هرگز تا این اندازه به توافق نزدیک نبودیم، تاکید کرد که هنوز اختلافات جدی میان دو طرف باقی است.

جان کری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران مقابل هتل کوبورگ وین پایتخت اتریش، گفت با این سخن محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران موافق است که «هرگز تا این اندازه به توافق نزدیک نبوده‌ایم.»

کری در عین حال هشدار داد که اگر در روزهای آینده «تصمیم‌های سخت» بر سر موارد مورد اختلاف گرفته نشود و توافق خوب حاصل نشود، آمریکا آماده ترک مذاکرات است.

کری این اظهارات را پس از چند دور رایزنی با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: ماراتون مذاکرات ایران و 1+5 در وین 

وی همچنین تصریح کرد «باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا گفته است که در این مذاکرات چهار مسیر دستیابی ایران به بمب هسته‌ای باید بسته شود، اما هنوز درباره این موارد اختلافاتی باقیست.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین از تلاش نمایندگان ایران و گروه 1+5 برای به نتیجه رساندن این مذاکرات سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که دو طرف بتوانند به توافق نهایی دست پیدا کنند.

گزارش‌های منتشره حاکی از آن است که فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، لوران فابیوس، فیلیپ هاموند، سرگئی لاوروف و فرانک والتر اشتاین مایر وزیران امور خارجه فرانسه، انگلیس، روسیه و آلمان قرار است تا ساعاتی دیگر وارد به مذاکرات هسته‌ای ملحق شوند.

م ر/م ح

 

 

نظر شما