شناسهٔ خبر: 6164955 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گزارش لحظه به لحظه از مذاکرات وین

صاحب‌خبر -


به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما از وین ،جان کری روزگذشته پس از دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان گفت: می دانیم که وقت تنگ است اما تا یکشنبه به کار ادامه خواهیم داد تا ببینیم (در مذاکرات هسته ای ایران) چه نتیجه ای می توانیم بگیریم. جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفت: کاری جدی برای برطرف کردن موانع در مسیر دستیابی به توافقنامه نهائی برسر برنامه هسته ای ایران  جریان دارد.



وی افزود: همه طرف ها درک می کنند که وقت تنگ است و ما در این اوضاع در حال پیگیری مسائل هستیم. کری گفت، علت جلسه من با وزیر امور خارجه ایران این است که هر دو طرف تلاشی جدی برای دستیابی به بیشترین پیشرفت ممکن انجام می دهند. من معتقدم که منصفانه است اگر بگوئیم طرفین برای پیشرفت در مذاکرات تلاشی بسیار جدی می کنند و ما عملاً پیشرفتهایی داشته ایم. ما کارهای زیادی داریم که باید انجام دهیم و برخی مسائل باید حل شوند. اما همه در تلاش جدی هستند تا این امر محقق شود. ما تنگی وقت را درک می کنیم و تایکشنبه به کار ادامه خواهیم داد و تلاش می کنیم تا ببینیم  چه نتیجه ای می توانیم بگیریم.



---------------------------------

08:57 فرانس پرس:‌ وزیران 1+5 برای رقم زدن موفقیت بزرگ دیپلماتیک به وین بازمی گردند

00:11  خبرگزاری اسپوتنیک ، در بحبوحه اظهارنظرهایی در روز شنبه مبنی بر اینکه محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران جهت مشورت عازم تهران است چندین منبع به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند وزیر خارجه ایران در نظر ندارد مذاکرات وین را ترک کند.

یک منبع در وزارت خارجه ایران به اسپوتنیک گفت :« نه این خبر کاملا نادرست است.»

22:30 زبیگنیو برژینسکی مشاور امنیت ملی جیمی کارتر در اظهار نظری در توئیتر اعلام کرد: درحالیکه خاورمیانه به صورت فزاینده رو به آشوب می رود، اقدام هوشمندانه این است که ثبات را افزایش داد نه اینکه آن را کاهش داد.وی افزود:توافق با ایران بهتر از  توافق نکردن است.

21:59  ایتارتاس ، یک منبع نزدیک به هیئت های شرکت کننده در مذاکرات وین روز شنبه به ایتارتاس گفت انتظار می رود که وانگ لی وزیر خارجه چین تا روز دوشنبه برای شرکت در مذاکرات ایران به پایتخت اتریش برگردد.

21:53  خبرگزاری ایتارتاس ، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران احتمالا وین را برای انجام مشورتهایی در تهران در مورد متن توافقنامه نهایی با شش قدرت جهانی ترک خواهد کرد.

21:07  دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران با جان کری وزیر خارجه امریکا در هتل کوبورگ وین آغاز شد.

در این دیدار علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا و معاونان وزرای خارجه دو کشور حضور دارند. 

20:36 یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از انجام ملاقات هایی با جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران , هتل کوبورگ وین را ترک کرد.یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ظهر امروز پیش از ورود به هتل کوبورگ وین گفت: تعامل آژانس با ایران و کشورهای1+5 افزایش یافته است.

19:14 خبرگزاری اسپوتنیک:یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته ای اعلام کرد هیئت ایرانی در صورت شکست مذاکرات با کشورهای قدرتمند جهان مسائل مربوط به گفتگوها را منتشر خواهد کرد.

19:07 نشست محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی پایان یافت.نشست علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی ایران با ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا که از بعدازظهر امروز در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شده است همچنان ادامه دارد.

18:23 یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز در هتل کوبورگ وین دیدار و گفتگو کردند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از این نشست با مدیرکل آژانس دیدا ر می کند.

16:33 خبرنگار آسوشیتدپرس در صفحه توییتر خود به نقل از دیپلمات ها نوشت: «توافق مقدماتی درباره تخفیف تحریم های ایران به عنوان بخشی از توافق هسته ای حاصل شده است.»

16:32  دیدار محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با جان کری همتای آمریکایی اش بعدازظهر امروز به وقت محلی در وین آغاز شد.

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و ارنست مونیز وزیر انرژی امریکا هم در نشست ظریف و کری حضور دارند.

15:22 یکی از مذاکره کنندگان ایرانی به شبکه تلویزیونی المیادین گفت: کشورش بر لغو تحریم ها همزمان با عمل کردن به تعهدات خود بر اساس توافقنامه اصرار می کند.

15:01 یک مذاکره کننده ایرانی به شبکه تلویزیونی المیادین گفت: ما به هیچ سقف زمانی برای دستیابی به توافق خوب مقید نیستیم به همین سبب با تمدید مذاکرات نیز مخالفتی نداریم.



نظر شما