شناسهٔ خبر: 61744897 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس پلیس راه فراجا اعلام کرد:

تردد اتوبوس‌های پاکستانی در ایران ممنوع است/ استفاده از اتوبوس‌های ترکیه‌ای برای جابه‌جایی بخشی از زائران اربعین

رئیس پلیس راه فراجا به استفاده از اتوبوس‌های ترکیه‌ای برای جابه‌جایی بخشی از زائران اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: تردد اتوبوس‌های پاکستانی در ایران به دلیل فرسودگی و عدم همخوانی با قوانین راهنمایی و رانندگی کشور و مشکلات بیمه‌ای ممنوع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسن مومنی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی ترافیک مراسم اربعین حسینی (ع) اظهار داشت: متاسفانه برخی از مسئولان شهری اصرار بر استفاده از اتوبوس‌های شهری برای جابه‌جایی مسافران در محورهای مواصلاتی بین شهری دارند که خلاف قواعد راهنمایی و رانندگی است.

وی با بیان این که در صورت استثنا، اتوبوس‌های شهری باید با مجوز پلیس راهور وارد جاده شوند، افزود: تردد این وسایل نقلیه نیز مشمول تمامی قوانین اتوبوس‌های برون‌شهری است.

رئیس پلیس راه فراجا به استفاده از اتوبوس‌های ترکیه‌ای برای جابه‌جایی بخشی از زائران اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم برای بهره‌مندی از این اتوبوس‌ها در حال انجام است.

مومنی همچنین استفاده از اتوبوس‌های پاکستانی برای جابه‌جایی زائران در ایام اربعین را ممنوع اعلام کرد و گفت: تردد اتوبوس‌های پاکستانی در ایران به دلیل فرسودگی و فقدان همخوانی با قوانین راهنمایی و رانندگی کشور و مشکلات بیمه‌ای ممنوع است.

رئیس پلیس راه فراجا خاطرنشان کرد: موضوع ثبت ساعت و صورت وضعیت برای اتوبوس‌های مسافری بین شهری در حال انجام است و امیدواریم قبل از آغاز موج مسافرت‌های اربعین به طور کامل انجام شود.

مومنی ادامه داد: یکی از ایرادات برخی رانندگان اتوبوس‌ها این است که به صورت غیرمجاز و بیش از حد مسافر سوار می‌کنند و اعلام می‌کنیم تردد اتوبوس‌هایی که به تعداد بیش از سقف مجاز مسافر سوار می‌کنند، در جاده‌های کشور ممنوع است.

وی در پایان تصریح کرد: در ایام اربعین تمام اتوبوس‌های مسافربری باید صورت وضعیت داشته باشند و در غیر این صورت به شهرهای مبدأ باز گردانده می‌شوند.

گفتنی است، صبح امروز جلسه شورای هماهنگی ترافیک مراسم اربعین حسینی (ع) با حضور فرماندهان پلیس راهنمایی و رانندگی کشور و نمایندگانی از وزارت بهداشت، اورژانس، هلال احمر، سازمان راهداری، شرکت‌های امداد خودرو و سایر دستگاه‌های امدادی ذی‌ربط در ستاد فرماندهی پلیس راهور در شهرک آزمایش تهران برگزار شد.

نظر شما