شناسهٔ خبر: 61452065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

طنین نوای

در پنجمین روز محرم‌الحرام نوای ملکوتی

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز گردهمایی کودکان و نوجوانان عاشورایی با عنوان "میهمان کوچک امام حسین(ع)" در شهر مریانج با همکاری با هیات قاسم بن‌الحسن(ع) برگزار شد.

در این مراسم کودکان و نوجوانان به یاد حضرت قاسم(ع) میدان‌دار بودند و با عشق و دلدادگی گریستند و بر سر و سینه زدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در خصوص این گردهمایی در گفت‌‌‌وگو با فارس اظهار کرد: در شرایط کنونی جامعه و تلاش دشمن برای آلوده کردن ذهن کودکان و نوجوانان باید کارهای فرهنگی مناسب و با کیفیتی صورت بگیرد تا خروجی خوبی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه این گردهمایی چند هدف را دنبال می‌کند، گفت: یکی از اهداف آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با سیره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا با زبان هنر، قصه و روان و گویاست.

مدیرکل پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان دیگر هدف این گردهمایی را عمق‌بخشی باورهای دینی و اعتقادی نسل جدید در مواجهه با هجمه‌های دشمن خواند و تصریح کرد: دشمنان به خوبی دریافته‌اند برای پیروزی در این میدان باید روی نسل جدید کار کنند بنابراین همه باید به هوش باشیم و راه‌های مقابله درست را انتخاب کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نقاله‌خوانی عاشورایی، سینه‌زنی و اجرای سرود به مناسبت ایام محرم گفت: امید داریم با این برنامه‌ها قدم کوچکی برای روشنگری نسل جدید و آشنایی با سیره و رفتار و گفتار اهل بیت(ع) و کرامات آنها برداریم.

پایان پیام/ ۸۹۰۰۱

نظر شما