شناسهٔ خبر: 61340894 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور:

تبدیل جاده پاتاوه به دهدشت به شاهراه کشور

خبرگزاری صدا و سیما

معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور گفت: جاده ملی پاتاوه به دهدشت فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود.

صاحب‌خبر -
تبدیل جاده پاتاوه به دهدشت به شاهراه کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور در حاشیه سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج، مرکز آن در گذشته در بن بست بود اما در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شاهراه‌های کشور است.
محمدرضا کدخدازاده افزود: قانون ایجاد ۳۰ هزار کیلومتر راه را به شرکت توسعه راه ها و بزرگراه های کشور تکلیف کرده است که ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در دست اجراست.
وی اضافه کرد: در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد وظیفه شرکت سنگین تر است چرا که این استان به خصوص مرکز آن در بخش سخت گذر زاگرس قرار دارد.
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور درباره جاده پاتاوه به دهدشت که فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود نیز ادامه داد: این جاده قسمتی از شاهراه اصلی است که استان اصفهان را به جنوب کشور وصل می کند.
کدخدازاده گفت: طرح احداث راه اصلی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ بخشی از این جاده به صورت راه سراسری جدید از منطقه سخت گذر و کوهستانی زاگرس میانی عبور می کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد.
وی ادامه داد: با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و موجب ارتباط سریع مردم با یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می شود.
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور عنوان کرد: این طرح در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول آن ۲۶.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم ۶۳.۵ کیلومتر و قطعه چهارم نیز ۱۸ کیلومتر است.
کدخدازاده با بیان اینکه در سنوات گذشته به غیر از قطعه سوم سایر قطعه ها بهره برداری شده بود گفت: این طرح شامل ۱۲ تونل و ۱۳ دستگاه پل خاص است و به زودی راهداری و پلیس راه نیز در این مسیر مستقر می شوند. 
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده این طرح ۲۸ و نیم هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ارزش به روز آن را معادل ۹۵ هزار میلیارد است.
باند دوم جاده پاتابه به دهدشت در صورت موافقت سازمان‌های مربوط از جمله سازمان مدیریت و اخذ ماده ۲۳ در اسرع وقت مطالعات آن آغاز می شود.
وی در خصوص وضعیت راه آهن اقلید به یاسوج تاکید کرد: در صورتی که در قالب اقلید به یاسوج باشد آنتنی خواهد بود و هم اکنون ۱۶۰ کیلومتر آنتنی مطرح است که در قانون آمده اما اتصال به شبکه سراسری و جنوب کشور در برنامه بعدی خواهد بود.
معاون توسعه راه ها و بزرگراه های کشور گفت: ۳۰ کیلومتر از سمت فارس شروع شده که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت.
کدخدازاده افزود: اعتبار لازم برای این پروژه بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان است که باید از سایر منابع و ظرفیت قانونی جهت تامین اعتبار بررسی و پیگیری شود.
وی اظهار کرد: چهار خطه کردن محور یاسوج _ سپیدان به شیراز در دستور کار وزارت راه قرار دارد.

نظر شما