شناسهٔ خبر: 61332720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افتتاح مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در مازندران

اولین مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان مازندران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

افتتاح مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در  مازندرانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران در حاشیه مجمع عمومی و همایش مدیران موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت استان گفت: پیرو توافق اتحادیه کشوری موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با کمیته امداد امام خمینی (ره) روند راه اندازی مراکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان با پیگیری‌های لازم انجام شده و شاهد افتتاح اولین مرکز ملی نیکوکاری تخصصی قرآنی در استان هستیم.

رحمان زاده افزود: ۴۷۵ مرکز نیکوکاری در استان وجود دارد که این مراکز در محله‌ها با شناسایی نیازمندان به آن‌ها در بخش‌های فرهنگی، معیشت، درمانی، لوازم ضروری زندگی، جهیزیه، اشتغال و ... خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ۶۷ مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی نیز در استان فعال هستند گفت: در امداد، خانه می‌سازیم، خانواده هم می‌سازیم ودر راستای ترویج فرهنگ قرآن و عترت، وتاثیر آن بر بنیان خانواده افتتاح مراکز نیکوکاری قرآنی در سطح محلات ضروری است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران تصریح کرد: فعالین قرآنی، موسسات و تشکل‌های قرآنی و... در شهرستان‌ها، هم تراز با مرکز نیکوکاری ملی قرآنی که در استان تشکیل شده است باید وارد عرصه فعالیت شده و فعالیت‌های قرآنی خود را به نمایش بگذارند تا شاهد تحقق اهداف ما در خدمت به جامعه هدف باشیم.

رحمان زاده بیان داشت: در سه ماهه سالجاری یک میلیارد و ۳۹۰ میلیون تومان از طریق مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک شده که این کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۸ در صد افزایش داشته است.

موسسات و تشکل‌های قرآنی که تمایل به ایجاد مرکز نیکوکاری قرآنی دارند می‌توانند به دفاتر کمیته امداد در شهرستان‌ها مراجعه نمایند.

نظر شما