شناسهٔ خبر: 61330302 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

والیبال زنان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳؛ اولین قهرمانی ترکیه با درخشش ستاره کوبایی

پنجمین دوره والیبال زنان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ بامداد دوشنبه در آمریکا به پایان رسید و تیم ترکیه نخستین بار قهرمان شد.

صاحب‌خبر -

والیبال زنان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳؛ اولین قهرمانی ترکیه با درخشش ستاره کوباییبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این رقابت‌ها که جایگزین ۲۶ دوره رقابت‌های جایزه بزرگ زنان شده است، ۱۶ تیم حضور یافتند و به صورت دوره‌ای رقابت کردند و و در پایان ۸ تیم برتر به دور نهایی که در آرلینگتون تگزاس آمریکا، راه یافتند.

نتایج مسابقات به این شرح است: 
رده بندی: 
آمریکا ۲ - ۳ لهستان 
فینال:
ترکیه ۳ - ۱ چین (ست‌ها: ۲۵ - ۲۲، ۲۲ - ۲۵، ۲۵ - ۱۹ و ۲۵ - ۱۶)
در این دوره از رقابت‌ها ملیسا وارگاس بازیکن کوبایی الاصل تیم ترکیه ارزشمندترین بازیکن شناخته شد.
در جدول نهایی مرحله دوره‌ای مسابقات تیم‌های لهستان با ۱۰ برد و ۲۹، آمریکا (میزبان دور نهایی) با ۱۰ برد و ۲۸ و ترکیه با ۹ برد و ۲۹، برزیل و چین با ۸ برد و ۲۴، ایتالیا با ۸ برد و ۲۱، ژاپن با ۷ برد و ۲۱ و آلمان با ۷ برد و ۲۰ امتیاز در رده‌های اول تا هفتم قرار گرفتند و به دور نهایی صعود کردند. تیم‌های صربستان با ۱۹، کانادا با ۱۸، دومینیکن با ۱۴، هلند با ۱۸، بلغارستان با ۹، تایلند با ۸، کرواسی با ۶ و کره جنوبی بدون امتیاز در رده‌های نهم تا شانزدهم جای گرفتند و حذف شدند. تیم کرواسی برای حضور در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ باید در رقابت‌های چلنج شرکت کند.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های ایتالیا، برزیل و صربستان در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در والیبال ملت‌های زنان (جایزه بزرگ زنان) تیم برزیل با ۱۲ قهرمانی ۸ نایب قهرمانی و ۲ سومی رکورددار است و تیم‌های آمریکا با ۹ قهرمانی یک نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده دوم و روسیه با ۳ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده سوم قرار دارند. تیم‌های کوبا ۲ بار و ایتالیا، چین، ترکیه و هلند یک بار قهرمان شده اند. این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

نظر شما