شناسهٔ خبر: 61047133 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هفته ۳ والیبال زنان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳؛ صعود ژاپن و چین به مرحله نهایی

هفته سوم پنجمین دوره لیگ والیبال ملت‌های زنان ۲۰۲۳ طی دیروز و امروز ادامه یافت.

صاحب‌خبر -

هفته ۳ والیبال زنان لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳؛ صعود ژاپن و چین به مرحله نهاییبه گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اختصاصی مسابقات، در این رقابت‌ها که جایگزین ۲۶ دوره رقابت‌های جایزه بزرگ زنان شده است، ۱۶ تیم حضور یافتند و به صورت دوره‌ای رقابت می‌کنند و و در پایان ۸ تیم برتر به دور نهایی که در آرلینگتون تگزاس آمریکا برگزار خواهد شد، راه می‌یابند. نتایج ادامه هفته سوم به این شرح اعلام شد: 

گروه پنج در سوون کره جنوبی: 
کره جنوبی ۱ - ۳ چین 
آلمان ۱ - ۳ آمریکا
امروز​: 
صربستان ۳ - ۲ بلغارستان 
لهستان ۳ - ۰ کره جنوبی 
چین - آمریکا
گروه شش در بانکوک تایلند:
ایتالیا ۳ - ۰ کرواسی 
هلند ۲ - ۳ کانادا
تایلند ۰ - ۳ ژاپن 
امروز: 
ترکیه ۳ - ۰ کرواسی 
ایتالیا - ژاپن
تایلند - برزیل
در جدول مسابقات تیم‌های لهستان با ۱۰ برد و ۲۹، آمریکا (میزبان دور نهایی) با ۱۰ برد و ۲۷ و ترکیه با ۸ برد و ۲۶، چین با ۷ برد و ۲۲، ژاپن و برزیل با ۷ برد و ۲۱ و آلمان با ۷ برد و ۲۰ امتیاز در رده‌های اول تا هفتم قرار گرفتند و به دور نهایی صعود کردند. تیم ایتالیا با ۷ برد و ۱۸ امتیاز هشتم است.

در دوره قبل در سال ۲۰۲۲، تیم‌های ایتالیا، برزیل و صربستان در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.

در والیبال ملت‌های زنان (جایزه بزرگ زنان) تیم برزیل با ۱۲ قهرمانی ۸ نایب قهرمانی و ۲ سومی رکورد دار است و تیم‌های آمریکا با ۹ قهرمانی یک نایب قهرمانی و ۲ سومی در رده دوم و روسیه با ۳ قهرمانی ۶ نایب قهرمانی و ۴ سومی در رده سوم قرار دارند. تیم‌های کوبا ۲ بار و ایتالیا، چین و هلند یک بار قهرمان شده اند. این مسابقات در سال ۲۰۲۰ به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

نظر شما