شناسهٔ خبر: 61316778 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واگذاری بخشی از اتوبوس و مینی‌بوس‌های پایتخت به بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از واگذاری ۶۹۶ اتوبوس و مینی‌بوس به بخش خصوصی تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در نشست خبری گفت: با بخش خصوصی قرارداد بستیم تا از محل یارانه‌های شهرداری کار بازسازی ۱۰۰ اتوبوس را پیش ببرند و بنا داریم که اگر این شرکت‌ها طبق برنامه عمل کردند تعداد بیشتری اتوبوس را برای بازسازی به آن‌ها تا پایان سال بسپاریم. واگذاری اتوبوس و مینی‌بوس‌های پایتخت به بخش خصوصی

مهدی علیزاده افزود: حدود ۳۸۵ دستگاه دیگر هم بناست به بخش خصوصی واگذار کنیم و سر جمع ۶۹۶ دستگاه مینی بوس و اتوبوس را تا ۱۰ روز آینده به بخش خصوصی برای خدمات رسانی بهتر واگذار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: تلاش ما این است انحصار شرکت‌های محدود چه در خصوص واگذاری اتوبوس چه خرید و بازسازی را بشکنیم و هر شرکتی که توان فعالیت دارد درخواست بدهد و بعد از انجام مراحل با آن‌ها قرارداد می‌بندیم تا سرعت خدمت‌رسانی به مردم بیشتر بشود.

اضافه شدن ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: قرارداد‌هایی با تولیدکنندگان داخلی بستیم که شامل ۱۰۰۰ دستگاه با شرکت عقاب و ۵۰۰ دستگاه تک کابین اسنا وابسته به گروه بهمن است.

مهدی علیزاده افزود: برای تولید ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی ۹ و ۱۲ متری با شرکت مپنا و عماد خودرو قرارداد منعقد کردیم و تا اخر سال از این تعداد، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان خواهد شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین گفت: اواخر سال ۱۴۰۰ بود که ۲۰ دستگاه ون جانبازان و معلولین خریداری شد و امسال هم ۴۰ دستگاه برای حمایت و تقویت ناوگان معلولان اضافه شد.

فعال بودن کولر ۹۵ درصد از اتوبوس‌های تندروی تهران

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در ادامه گفت: در یک ماه و نیم گذشته حدود ۷۰ درصد از کولر اتوبوس‌های تندرو فعال بود و الان حدود ۹۵ درصد کولر‌ها فعال است. مهدی علیزاده افزود: ممکن است به علت فرسودگی یک روز کولر فعال باشد و یک روز برای تعمیر برود.

راننده اتوبوس حق گرفتن پول ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شرکتی برای کارت بلیت‌ها بیش از ۱۰ سال به مجموعه اتوبوسرانی کمک می‌کرد؛ این موضوع بعد از ۱۰ سال تمام شد و مجموعه شهرداری تهران وارد مرحله مذاکرات جدید شد و اکنون در حال انعقاد قرارداد با یک شرکت هستیم.

مهدی علیزاده افزود: شرکت مترو بخش بزرگی از این کار را جلو برده و ما هم برای خطوط تندرو قرارداد امضا کردیم و ظرف ۴ ماه آینده طرح هوشمند سازی در خطوط اجرایی می‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: امیدواریم برای خطوط عادی نیز تا پایان سال این قرارداد منعقد بشود، با این حال دستگاه‌ها با هر مشکلی مواجه شوند، هیچ راننده اتوبوسی حق گرفتن پول ندارد.

استقرار اتوبوس‌های شرکت واحد در مرز‌ها در ایان اربعین

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین گفت: برای اربعین حسینی بر اساس ابلاغ دولت و شهرداری بناست در مرز‌های چذابه، مهران، خسروی و شلمچه اتوبوس‌های شرکت واحد مستقر بشود، تعدادی هم از شهرداری کرج، مشهد و شیراز در این مرز‌ها مستقر خواهد شد.

مهدی علیزاده افزود: درمجموع ۷۵۰ اتوبوس در مرز قرار می‌گیرد و بنا بر این است که زائران را از مرز‌ها تا اولین شهر نزدیک جا به جا کنیم.

ورود ۳۲ اتوبوس بدون پلاک به ناوگان اتوبوس‌های تندرو

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران همچنین از مردم به علت معطلی در ایستگاه‌ها عذرخواهی کرد و گفت: آن قدر تعداد اتوبوس‌ها پایین است که سرفاصله‌ها زیاد می‌شود.

مهدی علیزاده افزود: دو خط (۷ و ۲) ما در سامانه ۴ خراب است و به قدری اوضاع خوب نیست که ۳۲ اتوبوس بدون پلاک برای رفع کمبود‌ها وارد ناوگان تندرو شده است. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:امیدواریم با ورود ۱۴۰۰ اتوبوس وضع بهتر شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: در بعضی از خطوط مانند مولوی و چهارراه ولیعصر به علت ازدحام موتورسیکلت‌ها راه برای رسیدن اتوبوس‌ها تنگ می‌شود که در این باره نیاز به همراهی راهور داریم.

نظر شما