شناسهٔ خبر: 61315782 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عقب‌ماندگی و ترک فعل مدیران قبلی را جبران می‌کنیم/ اضافه شده 385 دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل‌ونقل

صاحب‌خبر -
عقب‌ماندگی و ترک فعل مدیران قبلی را جبران می‌کنیم/ اضافه شده 385 دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل‌ونقل
خبرگزاری آریا - نشست خبری مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی یکشنبه 25 تیرماه با حضور خبرنگاران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا؛ نشست خبری مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی ظهر امروز -یکشنبه 25 تیرماه- برگزار شد.
وی در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر بیش از 10 سال است که ناوگان اتوبوسرانی نوسازی نشده است. مردم با یک ناوگان فرسوده در تهران رفت و آمد می‌کنند و گلایه مندی به جا دارند.
علیزاده تصریح کرد: تلاش‌های زیادی شده تا این عقب ماندگی مربوط به بیش از ده سال را جبران کنیم که نمودش در بودجه امسال وجود دارد. نکته‌ای که بسیار مهم است این است که برای جبران این عقب ماندگی 10 ساله اولین تکلیف ما این است که اتوبوس را از تولید کننده داخلی تهیه کنیم. مضاف بر اینکه این تولیدکنندگان داخلی قرار است برای کل کشور اتوبوس تولید کنند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه طبق برنامه تا پایان این دوره مدیریت شهری باید 9 تا 11 هزار اتوبوس تولید کنیم، گفت: اگر این فضا در ده سال اخیر مدیریت می‌شد قطعا به مرور زمان چرخ تولید اتوبوس‌ها بالا میرفت و ما ناگهان این فشار را به تولید کنندگان داخلی نمی‌آوردیم.
علیزاده ادامه داد: ما موفق شدیم در دوره جدید مدیریت شهری نسبت به دوره قبلی که شهر را رها کرده بود، 385 دستگاه اتوبوس و ون را وارد ناوگان کنیم، اما این تعداد باتوجه به جمعیت گسترده تهران کفایت نمی‌کند. تا الان برای 3000 دستگاه اتوبوس و ون قرارداد رسمی با تولیدکنندگان داخلی به مبلغ بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان بستیم. این در تاریخ مدیریت شهری کم سابقه است.
وی گفت: ما در بخش اتوبوسرانی با کمک دولتی 7هزار و صد میلیارد تومان بودجه برای نوسازی داریم اما با کمک شهردار تهران بالغ بر 28 هزار میلیارد تومان قرارداد بستیم. از این 3 هزار دستگاه بناست حدود 1400 دستگاه تا پایان سال تحویل شرکت واحد بشود.الباقی هم تا پایان شهریور به ناوگان اضافه می‌شود.
علیزاده تاکید کرد: امسال عقب ماندگی و ترک فعل مدیران قبلی را جبران می‌کنیم.
اضافه شدن 300 دستگاه اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی تا پایان سال 
وی با بیان اینکه قراردادهایی با تولیدکنندگان داخلی بستیم که شامل 1000 دستگاه با شرکت عقاب و 500 دستگاه تک کابین اسنا وابسته به گروه بهمن است، افزود: برای تولید 1000 دستگاه اتوبوس برقی 9 و 12 متری با شرکت مپنا و عماد خودرو قرارداد منعقد کردیم و تا اخر سال از این تعداد، 300 دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان خواهد شد.
علیزاده تصریح کرد: اواخر سال 1400 بود که 20 دستگاه ون جانبازان و معلولین خریداری شد و امسال هم 40 دستگاه در راستای حمایت و تقویت ناوگان معلولین اضافه شد.
ادامه دارد...

نظر شما