شناسهٔ خبر: 61307111 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نیاز ۶۱ همتی برای تکمیل متروی تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: برای تکمیل خطوط مترو به ۶۱ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران صبح امروز با حضور در صحن علنی شورای شهر تهران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات معاونت حمل و نقل در دو سال اخیر گفت: از ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای انجام تعهدات در مترو بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان و در بخش اتوبوس به بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. نیاز ۶۱ همتی برای تکمیل متروی تهران

جلال بهرامی افزود: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان کار تعریف شده است که اعتبار امسال در بخش مترو ۴۲۶۰ میلیارد تومان است و در برنامه چشم انداز، این عدد بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است، اما برای تکمیل خطوط مترو به ۶۱ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه در برنامه چشم انداز امسال احداث ۱۳ ایستگاه را در نظر گرفتیم، گفت: بازسازی ۲۱۱ واگن، چهار هزار دستگاه ون، پنج هزار دستگاه تاکسی و هشت هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در سال ۱۴۰۲ پیش بینی کرده ایم.

جلال بهرامی با بیان اینکه پیش پرداخت ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به شرکت «اسنا» داده شده است، افزود: به جز این میزان، ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیز به قرارداد قطعی رسیده و ابلاغ شده و ۵۰۰ دستگاه نیز به قرارداد قطعی رسیده است؛ با احتساب هزار دستگاهی که ماه قبل قرارداد بسته بودیم، در مجموع تعداد اتوبوس‌هایی که قرارداد آن منعقد شده به ۳۰۰۰ دستگاه می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه ما هر هفته یکبار با وزیر صمت جلسه برگزار کرده ایم، گفت: پیگیری‌ها برای تأمین اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی و خارجی انجام می‌شود وزیر با جدیت پای کار است و با برنامه ریزی و روی باز موارد را پیگیری می‌کند و قرار شده ۹ هزار میلیارد تومان فقط برای پایتخت اختصاص یابد.

جلال بهرامی در پاسخ به سوال رئیس شورا درباره اتوبوس‌های سه کابین گفت: برای انعقاد قرار داد ۱۰۰ اتوبوس سه کابین هفته آینده به ترکیه می‌رویم تا با شرکت تولید کننده وارد مذاکره شویم، اما دقت داشته باشید که ما برای تامین اتوبوس‌های داخلی و خارجی با واسطه طرف نیستیم؛ بلکه مستقیم با تولید کننده وارد مذاکره شده ایم.

معاون شهردار تهران افزود: اگر بانک مرکزی برای گشایش ارزی کمک کند، ۱۴۶۰ دستگاه را تا پایان سال تأمین خواهیم کرد که ۵۰۰ دستگاه دو کابینه و ۵۰۰ دستگاه نیز بازسازی و به ناوگان اضافه خواهد شد.

نظر شما