شناسهٔ خبر: 61299008 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

۱۲درصد جمعیت زنجان در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند 

اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: ۵۳ هزار نفر از مردم زنجان معادل ۱۲ درصد جمعیت در سکونتگاه‌های غیررسمی ساکن هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر اسماعیلی، ظهر شنبه در جلسه مشترک بازآفرینی پایدار و شورای مسکن استان زنجان اظهار کرد: ستاد بازآفرینی شهری در استان تشکیل شده و اهدافی همچون احیا، بهسازی، نوسازی و توانمندسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری را در دستور کار دارد و به دنبال پیشگیری و پیشگری از بازتولید محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری است.

وی ارتقای حقوق شهروندی، کیفیت زندگی، بازیابی هویت شهری، اعمال حکمرانی محلی، تحقق مدیریت یکپارچه، هم‌افزایی اقدامات و ایجاد وحدت رویه و مشارکت عوامل مرتبط در سطح استانی، منطقه‌ای و محلی در فرآیند پایدار محدوده‌ها و محله‌ها و استفاده از ظرفیت سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی و پتانسیل‌های مردمی برای بهسازی و توانمندسازی را از دیگر اهداف این ستاد عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه شهرهای زنجان، ابهر، خرمدره و قیدار در استان با مساحت ۶۷۱.۵۷ هکتار دارای بافت‌های فرسوده است، ابراز کرد: ۴۹۲.۵ هکتار از این محدوده‌ها در شهر زنجان، ۸۳ هکتار در شهر ابهر، ۷۳.۹ هکتار در خرمدره و ۲۲ هکتار نیز در شهر قیدار واقع شده است.

وی همچنین از وجود ۱۱ سکونتگاه غیر رسمی در شهرهای زنجان، ابهر و قیدار خبر داد و گفت: مجموع مساحت سکونتگاه‌های غیر رسمی استان ۴۵۶ هکتار است که جمعیتی بالغ بر ۵۳ هزار نفر را در خود جای داده‌اند.

اسماعیلی بیان کرد: محله‌های اسلام آباد، نجف آباد، سایان، خاندره، شهدا، فاطمیه، گوجیک آباد و کوی فلسطین، سکونتگاه‌های غیر رسمی در شهر زنجان است و محله حسین آباد و شریف آباد در ابهر و کوی شریعتی در قیدار نیز جزو سکونتگاه‌های غیر رسمی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جمعیت ساکن در محلات غیررسمی شهر زنجان ۱۲.۲۴ درصد جمعیت کل شهر را شامل می‌شود، تصریح کرد: انجام مطالعات وضعیت سرانه‌های خدمات موجود در سکونتگاه‌های شهر زنجان به تفکیک کاربری‌ها مورد بررسی قرار گرفته و کمبود سرانه کاربری‌های عمومی در محلات هدف احصا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: اجرای پروژه‌های بازآفرینی، طرح بازآفرینی کوی فلسطین، ساماندهی کوی فاطمیه، طرح توسعه مجموعه اقامتی، خدماتی و گردشگری حاج داداش و تعریف پروژه‌های محرک توسعه برای کوی وحدت از اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی برای شهر زنجان است.

وی سهم زنجان برای تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی را ۹ هزار و ۲۱ واحد برشمرد و افزود: در مجموع استان زنجان برای چهار سال آتی باید ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد در حوزه مسکن شهری، ملکی، استیجاری، و مسکن روستایی تولید کند.

برچسب‌ها:

نظر شما