شناسهٔ خبر: 61295866 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استان زنجان 671 هکتار بافت فرسوده دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان مساحت بافت فرسوده در استان را بیش از ۶۷۱ هکتار اعلام کرد و گفت: 492.5 هکتار از این بافت فرسوده در مرکز استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اصغر اسماعیلی، مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در جلسه مشترک بازآفرینی شهری پایدار و شورای مسکن استان که با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی سازی برگزار شد، مساحت بافت فرسوده در استان را   بیش از ۶۷۱ هکتار اعلام و اظهار کرد: سهم شهرستان‌های زنجان، ابهر، قیدار و خرمدره از مجموع بافت فرسوده به ترتیب ۴۹۲.۵، ۸۳.۹، ۲۲.۸ و ۷۳.۹ هکتار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه بافت‌های ناکارآمد شهری زنجان در پنج منطقه قرار دارد، افزود: در این رابطه اقداماتی از جمله اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری، تصویب و ابلاغ بسته‌های تشویقی در بافت فرسوده، انجام مطالعات وضعیت سرانه‌های خدماتی موجود در سکونتگاه‌های شهر زنجان، طرح بازآفرینی کوی فلسطین زنجان، ساماندهی کوی فاطمیه، طرح ساماندهی مجموعه اقامتی، خدماتی و گردشگر حاج داداش با مجری‌گری بخش خصوصی و تعریف پروژه محرک توسعه برای کوی وحدت با همکاری شهرداری زنجان انجام شده است.

وی در ادامه با تشریح موقعیت سکونتگاه‌های غیررسمی پنجگانه استان و شهر زنجان که بالغ بر ۴۵۶ هکتار است، افزود: در این راستا ساخت ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکن در محلات هدف بازآفرینی پیش‌بینی شده است.

اسماعیلی با تشریح پروژه‌های عمرانی احداث و یا بهسازی شده در محلات هدف از جمله احداث مراکز بهداشتی و درمانی، کتابخانه، ورزشی و آموزشی گفت: در این راستا قیر رایگان هم در بین شهرداری‌ها برای پخش در این مناطق توزیع شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اجرای پروژه داودقلی- دلجویی به عنوان بزرگ‌ترین پروژه بازآفرینی، پیگیری حلقه‌های میانی در محلات هدف بازآفرینی، ایجاد نخستین دفتر تسهیل‌گری در استان با اولویت‌دهی به مناطق جنوبی شهر، طرح بهسازی و نوسازی کوی نجف آباد، تعریف پروژه‌های محرک توسعه در محلات هدف بازآفرینی و ... را از جمله اقدامات و برنامه‌های ستاد بازآفرینی شهری اعلام کرد.

پایان پیام/73004

نظر شما