شناسهٔ خبر: 67686838 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

تخفیف ۹۹.۵ درصدی برای صدور پروانه هتل‌ها در زنجان

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: با هدف تشویق سرمایه‌گذار برای احداث هتل، تخفیف ۹۹.۵ درصدی برای صدور پروانه اعمال شده است و همین امر موجب تشویق سرمایه‌گذاران شده است.

صاحب‌خبر -

داود آبیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۳۰۰ تخت اسکان رسمی برای جذب گردشگر و مسافر در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ رتبه‌بندی هتل‌ها این تخت‌های مسافرتی در سطوح مختلف درجه‌بندی شده است، اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد گردشگران مذهبی در استان این تعداد پاسخگوی نیازهای استان نیست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان تصریح کرد: البته تاکنون مشکل خاصی در حوزه اسکان به وجود نیامده است اما در بحث اقامت و پذیرایی استاندارد از گردشگران همچنان معضل برقرار است.

آبیان گفت: برای احداث یک هتل پنج ستاره با ۱۰۰ اتاق بالای ۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز داریم که هزینه بالایی است، بنابراین برای ساخت هتل و رفع کمبودهای این بخش باید پیش پای سرمایه‌گذاران فرش قرمز پهن کنیم که استان اقداماتی را برای این کار انجام داده است.

وی افزود: با تأکیدات استاندار زنجان و همکاری شهرداری و شورای شهر زنجان با هدف تشویق سرمایه‌گذار برای احداث هتل، تخفیف ۹۹.۵ درصدی برای صدور پروانه اعمال شده است و همین امر موجب تشویق سرمایه‌گذاران شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هتل چهار ستاره در زنجان وجود دارد که پاسخگوی نیازهای کنونی نیست، اضافه کرد: احداث چنین مکان‌هایی یکی از ضرورت‌های استان به شمار می‌رود؛ چرا که امکان اسکان مهمانان زیادی را هنگام برگزاری برنامه‌ها، همایش‌ها و مسابقات بین‌المللی ورزشی را فراهم می‌سازد.

نظر شما