شناسهٔ خبر: 61260420 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تهدید بحران سالمندی در کشور

طبق آمار جهانی ایران در میزان جمعیت در بین ۲۰۹ کشور در رده ۱۴۶ قرار دارد که اگر در پنج سال آینده این وضعیت بحرانی بهبود نیابد به مدت ۱۱۳ سال متوالی با جمعیت سالمند روبرو خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

تهدید بحران سالمندی در کشوربه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، سرپرست گروه جمعیت و فرزندآوری دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در کارگاه آموزشی ویژه مسئولان هیات‌های مذهبی بانوان اردبیل با اشاره به این که وضع جمعیتی در کشور بحرانی و نگران کننده است، گفت: هیات‌های مذهبی بانوان باید مروج و مبلغ مساله جمعیت و فرزندآوری به عنوان اولویت برنامه‌های فرهنگی در جامعه باشند.
فرحناز عزتی وضع اقتصادی و مساله معیشت را غیرمرتبط با فرزندآوری دانست و افزود: بسیاری از افراد بر این باورند که پایین بودن میزان درآمد خانواده‌ها عامل اصلی در کاهش فرزندآوری بوده و اقتصاد را اولویت اصلی در ازدیاد جمعیت می‌دانند، اما این در حالی است که خانواده‌های متمول و ثروتمند نیز تمایلی به ازدواج و یا فرزندآوری ندارند لذا فرهنگ‌سازی و تبیین خطرات کاهش جمعیت برای خانواده و جامعه می‌تواند در افزایش جمعیت مؤثر باشد.
وی تصریح کرد: طبق آمار به عمل آمده میزان طلاق در خانواده‌های دارای ۲ فرزند و بیشتر در رده پایین قرار دارد که این امر نشان از عمق بخشی به بنیان خانواده توسط فرزندان است.

نظر شما