شناسهٔ خبر: 67355643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی

۱۰ گروه فعالان قرآنی از بیمه برخوردار می‌شوند

۱۰ گروه از افراد جامعه قرآنی واجدشرایط عضویت صندوق هنر هستند و می‌توانند با ارائه مدارک و تکمیل ثبت‌نام خود از خدمات و فعالیت‌های آن بهره ببرند.

صاحب‌خبر -

۱۰ گروه فعالان قرآنی از بیمه برخوردار می‌شوند

 به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی،حمید صمدی معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت:آیین‌نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر از سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده است و مجدداً برای مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و فعالان قرآنی در حال ابلاغ است.

او افزود: در سال جاری قرار است که همه مؤسسات قرآنی از طریق سامانه «حمد» ثبت‌نام و مراحل و فرآیند آموزشی خود را از طریق سامانه به‌روز کنند تا برای کارکنان مؤسسات قرآنی و مربیان قرآنی در حوزه صندوق اعتباری هنر مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: ۱۰ گروه از افراد جامعه قرآنی واجدشرایط عضویت صندوق هنر هستند و می‌توانند با ارائه مدارک و تکمیل ثبت‌نام خود از خدمات و فعالیت‌های آن بهره ببرند.

او افزود:یکی از این خدمات بیمه فعالان قرآنی است که در دستور کار قرار گرفته است. هنگامی که افراد در صندوق هنر عضویت خود را فعال می‌کنند، کارت بانکی همراه با تصویر برای آنها صادر می‌شود.

صمدی گفت:گروه‌هایی که می‌توانند به عنوان فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر عضو شوند، شامل قاریان و مرتلانی است که دارای رتبه‌های اول تا سوم مسابقات بین‌المللی معتبر یا اول تا پنجم سطح ممتاز مسابقات سراسری اوقاف و یا دارای رتبه‌های اول تا سوم استانی مسابقات اوقاف باشند.

او افزود:همچنین قاریانی که گواهینامه تخصصی درجه یک، دو و سه قرائت قرآن کریم صادره از شورای عالی قرآن را داشته باشند نیز می‌توانند در این صندوق عضو شوند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دومین گروه، گروه حافظان قرآن کریم است که شامل حافظانی می‌شود که دارای یکی از شرایط زیر باشند.

او افزود:شرایط برای حافظان به این شرح است که رتبه اول تا سوم حفظ کل یا ۲۰جزء قرآن کریم در مسابقات بین‌المللی معتبر یا رتبه‌های اول تا پنجم سطح ممتاز مسابقات اداره اوقاف یا رتبه‌های اول تا سوم مسابقات استانی اوقاف و یا دارای گواهینامه‌های تخصصی درجه یک، دو، سه و چهار حفظ قرآن صادره از سازمات تبلیغات را دارا باشند. 

او گفت:همچنین حافظانی که دارای گوهینامه تخصصی حفظ بیست جزء صادره از نهاد‌های تخصصی، باشند نیز می‌توانند در این صندوق عضو شوند.

وی افزود:گروه سوم در خصوص حافظان کل نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه است که باید رتبه اول تا سوم مسابقات استانی یا کشوری را داشته باشند و یا مدرک تخصصی حفظ کل نهج‌البلاغه یا صحیفه سجادیه را دارا باشند.

معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خصوص گروه چهارم و پنجم هم گفت: گروه چهارم اساتید، مدرسان و مربیان قرآن و عترتی هستند که باید دارای گواهینامه تخصصی یکی از درجات یک، دو، سه و چهار قرائت قرآن کریم صادره از شورای عالی قرآن داشته یا حداقل ۵ سال سابقه مستمر در برگزاری جلسات تخصصی قرائت قرآن را دارا باشند.

او افزود:گروه پنجم شامل افرادی می‌شود که در مؤسسات قرآنی مشغول به‌کار هستند و باید حداقل ۵ سال سابقه تدریس دوره‌های آموزش قرآن و عترت را داشته باشند و یا به آموزش عمومی قرآن و عترت حداقل به مدت ۵ سال اشتغال داشته باشند. 

وی گفت: گروه ششم مدیران مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت و گروه ششم پیشکسوتان قرآنی هستند. گروه هفتم داوران مسابقات قرآن کریم و گروه هشتم فعالان حوزه آوا‌ها و نغمه‌های دینی و گروه نهم طراحان و تولیدکنندگان سامانه و نرم‌افزار‌های قرآن و عترت و آخرین گروه شامل مفسران و مترجمان قرآن کریم می‌شوند.

صمدی در خصوص بیمه فعالان قرآنی هم افزود: این بیمه، بیمه تأمین اجتماعی است که افراد برای استفاده از آن باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند و در سامانه «حمد» ثبت‌نام کرده باشند همچنین این افراد باید معرفی‌نامه از معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را داشته باشند. 

نظر شما