شناسهٔ خبر: 61252264 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گرامیداشت روز عفاف و حجاب در اسلامشهر برگزار شد

گرامیداشت روز عفاف و حجاب به همت ستاد بزرگداشت عفاف و حجاب شهرستان اسلامشهر با شعار عفاف میراث مادرانه با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان محجبه شهرستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت الاسلام محمد باقر برقراری امام جمعه اسلامشهر عصر امروز در تجمع مدافعان حریم خانواده که با حضور مهدی شریفیان نماینده مجلس، فرماندار، مسؤولان ادارات و اقشار مختلف مردم انقلابی شهرستان اسلامشهر در مرکز شهر اسلامشهر برگزار شد، اظهار کرد: کسانی که می‌گویند در کشور ما حجاب اجباری است بدانند که امروز کشف حجاب در دنیا اجباری شده درحالی که در خیلی از کشورها بانوان خواهان حفظ حجاب و پوشش ظاهری خود هستند.

وی افزود: در کشور ما نیز برخی افراد به دنبال این بودند که بی‌حجابی را اجباری کنند، اما اجداد نسل کنونی جامعه ما برای حفظ حجاب و مقابله با بی‌حجابی جان دادند تا پوشش و حجاب را که بر اساس فطرت است، حفظ کنند.

امام جمعه اسلامشهر با اشاره به اینکه اسلام برای زن بها و ارزش قائل است، بیان کرد: دشمنان نظام و اسلام در یک برهه از زمان آمدند و کشف حجاب و بی‌بندوباری را قانونی کردند، اما زنان پاکدامن این جامعه زیر بار این ننگ و خفت نرفتند و حجاب خود را حفظ کردند و در این راه خون دادند.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه از دامن زن مرد به معراج می‌رود، گفت: پوشش یک مسئله فطری هم برای زن و هم برای مرد است و زنان ما بر اساس فطرت و هویتشان دنبال پاکی هستند.

وی حجاب را امانت حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) و حاصل خون مطهر شهدا برشمرد و خاطرنشان کرد: خواهر بی‌حجاب نقش پیاده نظام را برای دشمن ایفا کرده، در دین اسلام بی‌حجابی یک حرام شرعی است و بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری بی‌حجابی یک حرام سیاسی است، بی‌حجابی یک جرم است نه تخلف، باید اعمال قانون شود.

 

 

 به گزارش فارس، به مناسبت گرامیداشت روز عفاف و حجاب به همت ستاد بزرگداشت عفاف و حجاب شهرستان اسلامشهر با شعار عفاف میراث مادرانه با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه بانوان محجبه شهرستان برگزار و در پایان این آیین ضمن تجلیل از مادر تنها بانوی شهیده اسلامشهر سمیه فلاحی‌زاده و تعدادی از بانوان نخبه شهرستان، قطعنامه پایانی مراسم توسط یکی از بانوان نخبه قرائت شد، راهپیمایی مردم و برگزاری غرفه‌های مختلف فرهنگی و هنری و مشاوره و اجرای گروه‌های سرود از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

پایان پیام/۶۷۰۲۱

نظر شما