شناسهٔ خبر: 61245865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

در راستای کاهش صف برخی نانوایی‌ها داده شد

مهلت ۱۰ روزه استاندار به اعضای شورای آرد و نان

استاندار مازندران: اعضای شورای آرد و نان استان ۱۰ روزه مهلت دارند تا برای کاهش صف‌های طولانی نانوایی‌های استان اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، استاندار مازندران گفت: به طور طبیعی هر سال در فصل تابستان به دلیل افزایش مسافرت‌ها به استان صف‌های نانوایی ایجاد می‌شود.


سید محمود حسینی پور با بیان اینکه هوشمند سازی آرد و نان امکان دارد نواقصی داشته باشد، افزود: بخشی از این نواقص در شورای آرد و نان استان احصا و دستورالعمل‌ها مرور شوند.


او ادامه داد: در شورای آرد و نان استان مقرر شد تا ۱۰ روز آینده کمیته فنی اقدامات خود را برای کاهش صف‌ها در نانوایی‌ها بررسی و اعلام کنند.


استاندار مازندران گفت:آنچه مهم است این است که بتوانیم نان با کیفیت بالا و با حداقل زمان ممکن در اختیار مردم قرار بگیرد و مسئولان نیز بر اساس این سیاست باید خود را هماهنگ کنند.


حسینی پور افزود: به هیچ وجه قابل قبول نیست که در تولید یا توزیع نان ناملایماتی وجود داشته باشد.

او با بیان اینکه با اجرای طرح هوشمند سازی از برخی فساد‌ها در توزیع آرد و نان جلوگیری شده است، ادامه داد: اجرای این طرح برای دولت صرفه جویی قابل توجهی داشت، اما در کنار آن برخی اشکال‌های رفتاری نیز بوجود آمد.


حسینی پور گفت: برخی نانوایان با سیستم هوشمند سازی آشنا نبودند و شاید در موضوع آموزش کمتر کار شد به همین دلیل اشکال‌های بوجود آمد که نظارت حداکثری در فرایند تولید و توزیع نان باید داشته باشیم.


استاندار مازندران با بیان اینکه تولید گندم دو سال اخیر در استان ۷۰ درصد افزایش داشت، افزود: با توجه به کیفیت مناسب گندم تولیدی استان کمیته‌ای برای افزایش تولید گندم هم در استان با با حضور دستگاه‌های مربوطه و محوریت جهاد کشاورزی تشکیل شده است.


او گفت: مقرر شده است تولید گندم در استان با استفاده از مباحث دانش بنیان افزایش داشته باشد که این امر سبب رونق در تولید، افزایش درآمد کشاورزان و افزایش بهره وری می‌شود.


مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز گفت: در محصولی به نام نان که دولت ۲۱ برابر به آن رایانه می‌دهد و نبود نظارت کافی موجب برخی انحراف‌ها توسط افراد سودجو شده است.


وفایی نژاد با اشاره به اینکه سرانه آرد کشوری ۷ کیلوگرم و در مازندران ۹ کیلوگرم است افزود: در این جلسه مقرر شد با در نظر گرفتن نظارت‌های کافی در توزیع آرد و نحوه و ساعت پخت خبازان کمی از صف‌های طولانی ایجاد شده در سطح استان کاهش یابد.


۴ هزار و ۶۰۰ واحد خبازی و نانوایی در مازندران وجود دارد

بنیامین مرشدی گزارش می دهد 

<div id="video-display-embed-code_9875534"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3911982/9875534?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما