شناسهٔ خبر: 61105933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رییس سازمان حفظ نباتات کشور:مرز میرجاوه یکی از بهترین پست قرنطینه نباتات کشور

خبرگزاری صدا و سیما

رییس سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: مرز میرجاوه یکی از بهترین پست قرنطینه نباتات کشور است که ظرفیت مطلوبی را در حوزه مبادلات محصولات کشاورزی فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،️ حسین رنجبراقدم در بازدید از پست قرنطینه نباتات پایانه مرزی میرجاوه با بیان اینکه انجام قرنطینه نباتی محصولات کشاورزی برای صادرات از طریق بازارچه های مرزی ضروری است، افزود: با توجه به اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده به داخل کشور است این سازمان امیدوار است از ظرفیت این مرز مهم سیستان و بلوچستان برای توسعه بخش کشاورزی و رفع نیازها کشور به محصولات کشاورزی به بهترین نحو استفاده کند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور، نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی را ضامن حفظ و افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست.

وی گفت: این سازمان آمادگی دارد با کمک به افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت تسهیلگری و سرعت‌بخشی به روند صادرات، واردات و ارتقای تجارت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان با کشورهای دیگر زمینه رونق بیش از پیش آن را فراهم کند.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: در مجموع سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

وی افزود در استان سیستان وبلوچستان هفت مرکز قرنطینه گیاهی در مبادی رسمی مرز وجود دارد که سالیانه بر حدود ۳ میلیون تن مبادلات مرزی نظارت میکنند.

نظر شما