شناسهٔ خبر: 61084683 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت وزارت جهاد از کشاورزان سیستان و بلوچستان

خبرگزاری صدا و سیما

امهال سود ، و جرائم دیرکرد تسهیلات خشکسالی و پرداخت نکاشت از جمله برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای جبران خسارات خشکسالی در سیستان و بلوچستان است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،️  در این مصاحبه از امهال جرائم دیرکرد تسهیلات و پرداخت نکاشت برای جبران خسارات خشکسالی در استان را بشنوید .

<div id="video-display-embed-code_9839849"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/3903000/9839849?width=400&height=300"></script></div>

 

 مدیر کل دفتر بحران وزارت جهادکشاورزی در سفر چهار روزه به سیستان وبلوچستان گفت: در این سفر تعیین و تکلیف بدهی های بانکی و خسارت نکاشت بهره برداران بخش کشاورزی استان ناشی از خشکسالی های اخير بررسی شد.

حسین آهنی افزود برنامه کوتاه مدت وزارت جهادکشاورزی با توجه به ادامه خشکسالی وعدم کشت اراضی کشاورزی منطقه سیستان، جبران بخشی از خسارات نکاشت محصول با تدوین شیوه نامه از طریق کارگروه استانی به صورت بلاعوض بهره برداران است.

وی تصریح کرد بر اساس بررسی نقشه اراضی حوزه سیستان ،۸۲ هزار هکتار اراضی که بدلیل نبود آورد رودخانه هیرمند وتامین آب به زیر کشت نرفته است شناسایی شد.

آهنی اذعان داشت با مشارکت بانک های عامل خصوصا بانک کشاورزی امهال سود ،جرائم و دیر کرد تسهیلات بانکی بهره برداران سطح استان سیستان وبلوچستان با تامین اعتبار ، بخشوده و پرداخت اصل وام بعداز یکدوره تنفس سه ساله از سوی بهره برداران پرداخت خواهد شد.

نظر شما