شناسهٔ خبر: 61092810 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مرز میرجاوه از بهترین پست‌های قرنطینه نباتات کشور

موج نیوز

رییس سازمان حفظ نباتات کشوردر جریان بازدید از مرکز قرنطینه گیاهی شهرستان مرزی میرجاوه گفت: مرز میرجاوه یکی از بهترین پست قرنطینه نباتات کشور است که ظرفیت مطلوبی را در حوزه مبادلات محصولات کشاورزی فراهم نموده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج سیستان و بلوچستان؛حسین رنجبراقدم در بازدید از پست قرنطینه نباتات پایانه مرزی میرجاوه با بیان اینکه انجام قرنطینه نباتی محصولات کشاورزی برای صادرات از طریق بازارچه های مرزی ضروری است، افزود: با توجه به اینکه قرنطینه گیاهی سدی در برابر ورود عوامل خسارت زای گیاهی از مناطق آلوده به داخل کشور است این سازمان امیدوار است از ظرفیت این مرز مهم سیستان و بلوچستان برای توسعه بخش کشاورزی و رفع نیازها کشور به محصولات کشاورزی به بهترین نحو استفاده نماید.

وی نظارت دقیق قرنطینه نباتی بر ورود محصولات کشاورزی را ضامن حفظ و افزایش تولید محصولات کشاورزی دانست و گفت: این سازمان آمادگی دارد با کمک به افزایش امکانات و تجهیزات مورد نیاز جهت تسهیل گری و سرعت‌بخشی به روند صادرات، واردات و ارتقای تجارت محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان با کشورهای دیگر زمینه رونق بیش از پیش آن را فراهم سازد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور بیان کرد: در مجموع سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت سالیانه کارشناسان مدیریت حفظ نباتات سازمان در این مرکز قرنطینه بر ۸۰۰ هزار تن مبادلات مرزی نظارت دارند و در صورت توسعه زیر ساخت ها و تأمین نیروی انسانی و شبانه روزی شدن مرکز قرنطینه گیاهی میرجاوه ،میزان نظارت بر مبادلات مرزی به بیش از ۲ برابر افزایش خواهد یافت.

سید محمد رضا سیدحسینی افزود: در استان سیستان وبلوچستان ۷مرکز قرنطینه گیاهی در مبادی رسمی مرز وجود دارد که سالیانه بر حدود ۳ میلیون تن مبادلات مرزی نظارت می کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما