شناسهٔ خبر: 61097573 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تحقق تبدیل شدن ایلام به پارس غربی

خبرگزاری صدا و سیما

استاندار ایلام با اشاره به طرح‌های مهم نفت و گاز در استان از جمله توسعه میدان‌های نفتی و گاز، گفت: گفتمان تبدیل ایلام به پارس غربی در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ بهرام نیا با اشاره به وجود ۱۱ درصد منابع گازی و ۶ درصد منابع نفتی کشور در استان ایلام گفت: از ۱۴۰ هزارتحقق تبدیل شدن ایلام به پارس غربی بشکه تولید شرکت نفت مناطق غرب ایران در روز بیش از ۱۳۵ هزار بشکه آن در استان ایلام تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه، این میزان تولید و صادرات، خود گویای ظرفیت‌های استان ایلام در این حوزه است،افزود:باید متناسب با میزان تولیدات نفت و گاز در استان، به همان اندازه به استان در بخش‌های مختلف از جمله مسئولیت‌های اجتماعی توجه شود.

بهرام نیا تاکید کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های ما از نفت و گاز غرب، مستقر شدن نفرات متناسب با سمت‌های تعریف شده در دفتر عملیاتی نفت و گاز در استان ایلام است.

استاندار ایلام افزود: خواهان اجرای قانون در مورد پروژه‌های نفت و گاز در استان هستیم، مطالبه مردم استان انجام تعهدات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفت و گاز در استان است.

بسطامی و فلاحی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست خواستار توسعه میادین نفت و گاز استان و ایجاد اشتغال و استفاده از نیرو‌های بومی منطقه در مدیریت مناطق نفت و گاز کشور شدند.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در این نشست با اشاره به اینکه فاز دوم توسعه منطقه نفت تنگه بیجار به زودی آغاز می‌شود، گفت: پتانسیل‌های خوبی در استان ایلام در حوزه نفت و گاز وجود دارد که با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته برای تکمیل این پروژه‌ها و پروژه‌های آتی روز‌های خوبی را برای استان ایلام متصور هستیم.

حیدری افزود: با توسعه میادین نفتی در استان ایلام شاهد توسعه و تحول در این استان و در نهایت تولید و اشتغال که دغدغه استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هست خواهیم بود.

در این نشست با تقدیر از تلاش‌های مهندس رضایی مدیرعامل سابق شرکت نفت و گاز غرب کشور مهندس محمود نصیری به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.

نظر شما