شناسهٔ خبر: 61085582 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین:

جشن‌ها و مسابقات غدیر با محوریت محلات در قزوین برگزار می‌شود

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: جشنواره محلات غدیری با کمک جبهه فرهنگی در ۱۰ محله قزوین اجرا می‌شود که شامل تزیین محله، برنامه استیجی و مسابقه است و در نهایت از محلات برتر تقدیر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسین برجی در نشست خبری اعلام برنامه‌های استان قزوین در دهه ولایت و امامت که صبح امروز در سالن جلسات شورای شهر قزوین برگزار شد، گفت: در حوزه آذین‌بندی شهر به مناسبت غدیر یک میلیارد تومان هزینه شده و نصب یک‌هزار پرچم، ۲۵ هزار متر مربع ریسه پارچه‌ای، ۳۵ سازه نوری، ۱۴ المان با موضوع غدیر و قربان، نصب ۸۰۰ کتیبه، اکران لگو پروژکتور در میدان مینودر، نورآرایی شهری، اکران ابزارهای تبلیغاتی و فضاسازی شش منطقه منفصل شهری را داشتیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین ادامه داد: در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برنامه‌های گسترده‌ای اجرا شده و هیچ محله و ناحیه منفصل شهری را نداریم که در آن‌ها برنامه نداشته باشیم و محوریت اجرا هم مناطق کم برخوردار بود.

وی بیان کرد: المپیاد ورزشی، مسابقه جایزه بزرگ دوچرخه کوهستان کشور، مسابقه ورزش کودک در بوستان مادر و کودک، مسابقات فوتبال زمین خاکی در نواحی منفصل شهری، مسابقات فوتبال محلات شهر، آمادگی جسمانی و مسابقه ابر‌بازی‌ها ازجمله برنامه‌های ورزشی برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول ادامه داد: جشنواره‌های عصرانه سالم در بوستان نرگس، طبخ ماهیان سالم و بادبادک‌ها و برگزاری پنج کارگاه و دو نمایشگاه خوشنویسی هم جزء برنامه‌های دهه ولایت است.

وی عنوان کرد: جشنواره راویان غدیر برای کودکان و نونهالان با همکاری کانون پرورش فکری اجرا می‌شود، همچنین بازسازی واقعه غدیر برای کودکان هم درحال اجرا است.

برجی اظهار کرد: جشن‌های محله‌ای در محلات مختلف سطح شهر درحال اجرا است که برنامه‌های متنوعی برای آن‌ها تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: ۸۱ درخواست هیأت‌ها و گروه‌های مختلف برای برگزاری برنامه در کمیسیون فرهنگی شورای شهر بررسی شده که استقبال قابل توجهی بوده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: هزینه تامین برنامه‌های فرهنگی و ورزشی تاکنون بیش از دو میلیارد تومان بوده است.

جشن متمرکز غدیر در خیابان سپه برگزار می‌شود

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی هم در این جلسه گفت: در چند سال گذشته سازمان تبلیغات با محوریت امام محله برنامه‌های مختلف و جشن‌ها را در بیش از ۲۰ محله اجرا می‌کند.

جواد نظری ادامه داد: همچنین در مساجد و بقاع متبرکه هم برنامه‌ها و جشن‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: در عزاداری‌ها اجتماع متمرکز داریم اما جای این اجتماع در جشن‌هایی مانند غدیر خالی است که در این راستا جشن بزرگ و متمرکز برای عصر روز پنجشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در خیابان سپه برنامه ریزی شد.

این مسئول ادامه داد: کاروان شادی در قزوین و سایر شهرستان‌های استان برنامه‌های مختلف را در عصر روز غدیر برگزار می‌کنند.

نظر شما