شناسهٔ خبر: 61085047 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان:

زیارت غدیریه در مساجد قزوین ترویج می‌شود / اجرای ۳۱۲ موضوع برنامه در عید سعید غدیر

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: برای عید غدیر امسال فعالیت‌های ویژه‌ای انجام شده که ترویج خطبه و زیارت غدیریه ازجمله آن‌ها است و بنا است در سطح استان حداقل در ۵۰ مسجد این زیارت معرفی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، محسن حق‌شناس در نشست خبری اعلام برنامه‌های استان قزوین در دهه ولایت و امامت که صبح امروز در سالن جلسات شورای شهر قزوین برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌ها در بنیاد غدیر ترویج زیارت غدیریه امام هادی(ع) است، بیش از ۳۰ آیه قرآن به صورت مستقیم در مدح امام علی(ع) در این زیارت آمده است.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین ادامه داد: در دنیا مناسبتی بالاتر از عید غدیر نداریم؛ پیامبر اکرم (ص) برای موارد مهمی مبعوث شده اما مهم‌ترین رسالت تبلیغ ولایت امیرالمومنین(ع) است و این امر بالاترین امر به معروف است.

وی بیان کرد: اگر دنبال صلاح و مصحلت هستیم باید به دنبال تبیین غدیر باشیم و اصحاب رسانه هم در این راستا نقشی بی‌نظیر دارند، البته همه جریانات مردمی هم در این راستا اقدامات قابل توجهی دارند.

این مسئول عنوان کرد: جامعه خوشنویسی استان هم کتابت فضایل امام علی(ع) از زیارت غدیریه را انجام می‌دهند و ۴۰ بخش از این زیارت برای مسابقه خوشنویسی انتخاب شده است.

حق‌شناس اظهار کرد: جشنواره راویان غدیر هم در بخش کودکان و نوجوانان طراحی شده، در جبهه فرهنگی هم به صورت خودجوش ۱۴ محله برای برگزاری جشن غدیر و پیگیری مشکلات محله در خلال این برنامه داوطلب شده‌اند.

وی اضافه کرد: برنامه اطعام غدیر یکی از استراتژی‌ترین اقدامات اهل بیت است و در این راستا سال جاری ۵۰۰ هزار پرس غذا توزیع می‌شود و نهادهای مختلف و اصناف از این موضوع استقبال داشته‌اند.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر در استان قزوین گفت: تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم اما اقدامات مختلف و فضاسازی به‌رغم مشکلات اقتصادی موجود، نسبت به سال‌های گذشته بهتر است.

وی عنوان کرد: ۳۱۲ موضوع برنامه در دهه امامت و ولایت در سطح استان در قالب‌های خرد و کلان اجرا می‌شود.

حق‌شناس گفت: ۴۰ موکب برای برگزاری جشن متمرکز غدیر همکاری کرده‌اند و این اولین بار است که موکب‌های اربعین را در غدیر می‌بینیم و ستاد غدیر به اندازه ستاد محرم رونق پیدا کرده که خبر بسیار خوبی است.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره رسانه غدیری هم برگزار خواهد شد که در آن از رسانه‌های برتر حوزه غدیر تقدیر خواهد شد.

نظر شما