شناسهٔ خبر: 61089334 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۳۱۲ عنوان برنامه متنوع فرهنگی در جشن غدیر در استان قزوین برگزار می شود

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین گفت: بمناسبت عید سعید غدیر خم بیش از ۳۱۲ عنوان برنامه متنوع فرهنگی و معنوی در سراسر استان برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی برنا از قزوین؛ به مناسبت فرارسیدن عید غدیر خم برنامه های دهه ولایت و امامت در قزوین تشریح شد.

محسن حق شناس دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین در جمع خبرنگاران که روز سه شنبه در تالار مردم برگزار شد، اظهار داشت: ترویج زیارت غدیریه چند سالی است در اولویت برنامه های بنیاد قرارگرفته و امیدواریم با کمک رسانه ها بتوانیم قرائت این زیارت نامه را در سطح فراگیرتری برگزار کنیم. 

وی افزود: بیش از ۳۰ آیه به صورت مستقیم و ۶۰ آیه غیر مستقیم در مدح امام علی داریم که در زیارت غدیریه هم آمده است. 

حق شناس تصریح کرد: مهمترین رسالت پیامبران تبلیغ ولایت حضرت امیر است و از این منظر هرجا مردم از غدیر بیشتر فاصله گرفته اند، اهل بیت بیشتر آنرا تبلیغ کرده اند. 

photo_2023-07-04_13-29-58

وی افزود: تبلیغ امیر مومنان و غدیر بالاترین تبلیغ و رسالتها بوده و وجوب تبلیغ مولای متقیان موجب شده   شاهد افزایش شور و نشاط مردم در دستگاه امیر مومنان باشیم و خوشبختانه رونق خودجوش جریانات مردمی در دستگاه غدیر هر سال بیشتر می شود. 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر تصریح کرد: نشاط واقعی در سایه غدیر است و نقش اصحاب رسانه در تبیین بهترین واقعه عالم خلقت یک نقش بی نظیر است و امیدواریم این نقش بیش از گذشته ادا شود. 

وی بیان کرد: از همه جریانات مردمی و خیرین و اتاق اصناف و مجموعه های دولتی قدردانی می کنیم که هرجا نیاز بود پای کار بودند و در حالی که بنیاد غدیر هیچ اعتبار دولتی نداشت اما همین مردم هزینه جشنها را تامین کردند که جای تقدیر دارد. 

حق شناس یادآورشد: جوشش ولایت در مردم است و مجموعه مدیریتی شهری در استان و شهرداری و سازمان تبلیغات به این مجموعه کمک کردند تا جشنها بخوبی برگزار شود. 

وی گفت: ستاد غدیر استانی ترویج خطبه غدیریه در این ایام جدی گرفته شده زیرا کمترین زیارتی اینگونه متقن بوده چون راوی آن امام است اما کم رنگ دیده شده است.

photo_2023-07-04_13-30-04

قرائت زیارت غدیریه در ۵۰ مسجد 

حق شناس در ادامه گفت: امسال زیارت غدیریه در ۵۰ مسجد قرائت می شود و در منازل هم به صورت خودجوش مراسم جشن برپا می شود. 

وی اظهارداشت: جامعه خوشنویسی استان کار زیبای کتابت فضایل امیر مومنان از زبان امام هادی را تدارک دیده و کارشناسان خوشنویسی این متن عربی را با خط چلیپا و ثلث زیبا نگارش می کنند. 

این‌مدیر فرهنگی تصریح کرد: ۴۰ فراز از فضایل مولای متقیان  انتخاب شده که بعنوان محور مسابقه خوشنویسی در روز جمعه کتابت می شود و کار فرهنگی بی نظیر و اولین تولید از فضائل امیر مومنان محسوب می شود.

حق شناس اظهارداشت: از سال گذشته با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره راویان غدیر در حوزه کودک و نوجوان اجرا می شود که مداحی و منقبت و بیان و شعر غدیر در آن پیش بینی شده است.

غدیر

وی بیان کرد: در آموزش کودکان در این دوره جدی وارد کار شده ایم و با کمک جبهه فرهنگی، محلاتی را انتخاب کرده ایم و به صورت خودجوش در ۱۴ محله تزیین محلات انجام می شود و مشکلات را پیگیری و با کمک مدیریت شهری حل خواهیم کرد. 

این مدیر فرهنگی افزود: در اجرای این طرح  ۱۰ محله در قزوین و چهار محله در شهرستانها انتخاب شده است. 

وی افزود: تداوم برنامه ها تا دهه ولایت سال آینده خواهد بود و در این ایام مسابقات ورزشی جام ولایت نیز پیش بینی شده است. 

حق شناس بیان کرد: با مشارکت خیرین که همواره پای کار هستند در سال گذشته ۴۳۰ هزار پرس غذا توزیع شد و امسال هم توزیع ۵۰۰ هزار پرس غذای گرم تدارک دیده شده است. 

photo_2023-07-04_13-29-58

دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین افزود: تجلیل از نخبگان در ایام غدیر و برنامه های متنوعی که در منازل تدارک دیده شده و برپایی جشن خانگی از دیگر برنامه هاست. 

حق شناس تصریح کرد: با برگزاری بیش از ۹۰ جلسه در سال جاری تلاش کردیم تا برنامه های غدیر را اجرا کنیم و با همکاری مجموعه مدیران اجرایی خوشبختانه شاهد اقدامات موثری در شهر هستیم. 

اجرای ۳۱۲ عنوان برنامه در ایام غدیر در استان 

دبیر بنیاد بین المللی غدیر گفت: امسال بیش از ۳۱۲ عنوان برنامه متنوع فرهنگی و معنوی در سراسر استان قزوین برگزار خواهد شد. 

وی اظهارداشت: هرچند تا وضعیت ایده آل فاصله زیادی داریم اما با همه مشکلات و تنگناهای مالی با کمک خیرین و مشارکت خودجوش مردم تلاش می کنیم برنامه های شایسته غدیر در استان اجرا شود. 

انتهای پیام

 

آیا این خبر مفید بود؟

نتیجه بر اساس رای موافق و رای مخالف

نظر شما