شناسهٔ خبر: 61075624 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برپایی همایش نقش امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه در شیراز

همایش نقش امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برپایی همایش نقش امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه در شیرازبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس؛ همایش نقش امامت در صیانت از جایگاه ولایت فقیه به میزبانی شیراز سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار شد.
این همایش با حضور آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، و ائمه جمعه استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، علما و مبلغین برجسته جنوب کشور برگزار شد.
آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این همایش بر ضرورت توجه به آسیب‌های جهاد تبیین توسط شبکه امامت تاکید کرد.
آیت ا... خاتمی افزود: جوزدگی، بی معیار سخن گفتن، محافظه‌کاری بی‌جا، اکتفا به منبر رسمی را از جمله آسیب‌های جهاد تبیین است.
امام جمعه موقت تهران افزود: قرآن کریم دو وظیفه برای حوزه علمیه تعریف می‌کند و آن تفقه در دین و صیانت از جایگاه ولایت فقیه است.
وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس خبرگان گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری باید بینش سیاسی داشته باشند و مردم نیز باید با شناخت کامل نمایندگان خود را در مجلس خبرگان انتخاب کنند.
آیت الله خاتمی تولّی را یکی از شرایط شبکه امامت عنوان و تاکید کرد: شبکه امامت همان حزب الله تعریف شده در قرآن است.
وی، جهاد تبیین را روح شبکه امامت دانست و گفت: در باب جهاد تبیین ۲۸ نکته وجود دارد که شناسایی الزامات و آسیب‌های جهاد تبیین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
 
معیار دادن در جهاد تبیین برای در امان ماندن از انحراف، تبلیغ چهره به چهره، و روشنگرانه بودن از دیگر نکاتی است که رئیس مجلس خبرگان رهبری در ارتباط با جهاد تبیین بیان کرد و ادامه داد: سعه صدر، تواضع از سر مهر، اصلی و فرعی کردن مسائل، و سخن گفتن با ادبیات خودی، و مودبانه بودن، از دیگر مواردی است که باید در جهاد تبیین مورد توجه قرار داد.
آیت الله خاتمی در ادامه با اشاره به آسیب‌های جهاد تبیین، قول بدون علم، بد دفاع کردن، شخصیت محوری و مسائل فرعی را جای مسائل اصلی قرار دادن، و مطلق کردن اشخاص غیر معصوم را از موارد آسیب دانست.
 
آیت الله دژکام نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز نیز در این همایش گفت: صیانت از ولایت به عنوان اساس تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، وظیفه همه ماست.
وی افزود: قطعاً وظیفه‌ای مهم‌تر از صیانت از ولایت برای مجلس خبرگان رهبری نیست و سوای وظیفه شرعی، نمایندگان خبرگان رهبری برای صیانت از اصل ولایت فقیه سوگند هم می‌خورند.
آیت الله دژکام با اشاره برگزاری این همایش با حضور ائمه جمعه منطقه جنوب کشور در شیراز، تصریح کرد: در این نشست سعی بر صیانت از این اصل با تشکیل شبکه امامت شده است.
امام جمعه شیراز با یادآوری اینکه مراد شبکه اجتماعی این روزها، شبکه‌های مجازی است، تشریح کرد: منظور از شبکه اجتماعی جمعیتی است که در هدف و باور‌ها و حتی در نحوه تامین مالی اشتراکاتی دارند به آن شبکه اجتماعی می‌گویند، چرا که با وحدت هدف هستند.
وی با بیان اینکه نظر خیلی از کارشناسان علوم اجتماعی، روحانیت یک شبکه اجتماعی است ادامه داد: در تبیین این نظر باید گفت که کارشناسان معتقدند که شبکه روحانیت رژیم پهلوی را شکست داد؛ و این مهم‌ترین خروجی این شبکه است.
نماینده، ولی فقیه در فارس با بیان اینکه امروز این شبکه یک وظیفه سنگین را بر عهده دارد، با اشاره به پیاده شدن اسلام ناب به عنوان یک هدف مشترک در این شبکه تصریح کرد: شبکه در تامین مالی هم مشترک است و همه نان‌خور امام زمان (عج) هستند و صیانت از ولایت فقیه نقش اصلی این شبکه است.
تفقه در دین به معنی خوب فهمیدن دین، از جمله نقش شبکه امامت در صیانت از ولایت فقیه است که آیت الله دژکام با اشاره به آن ادامه داد: تولی، مبارزه و جهاد تبیین، رصد تهاجمات فرهنگی دشمن، و تهیه ابزار تبلیغ و جهاد تبیین از دیگر مواردی است که در صیانت از ولایت فقیه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با انتقاد از آموزش صیانت از ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه این آموزش برای این منظور کافی نیست، تاکید کرد: برای آماده‌سازی شرایط جهت تشکیل حکومت اسلامی در زمان ظهور، باید بر آموزش این مهم توجه بیشتر شود.

نظر شما