شناسهٔ خبر: 61068061 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مانور بیماری تب کریمه کنگو 

مانور تمرینی بیماری تب کریمه کنگو در کشتارگاه صنعتی اراک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مانور بیماری تب کریمه کنگو به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ دکتر فتاحی مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در حاشیه مانور بیماری تب کریمه کنگو گفت: تاکنون موردی از بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو در استان گزارش نشده است، اما برای آمادگی در مقابل این بیماری زرمایش برگزار می‌شود.

به گفته دکتر فتاحی با آغاز فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، مقابله با بیماری تب خونریزی دهنده کنگو در دستور کار سازمان دامپزشکی کشور قرار گرفته است زیرا این بیماری از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک بین انسان و دام است که بیشتر از دام به انسان منتقل می‌شود.

او افزود: یکی از راه‌های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به انسان از طریق لاشه دام، گوشت و ترشحات دام آلوده است و بر این اساس، کنترل کشتارگاه‌ها از نظر معاینه دام‌ها از جمله راهکار‌های پیشگیری انتقال این بیماری به انسان است.

فتاحی وجود سردخانه در کشتارگاه‌ها برای نگهداری ۲۴ ساعته لاشه دام تازه کشتار شده را از جمله راهکار‌های مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو دانست و گفت: ۱۶ کشتارگاه دام در ۱۲ شهرستان استان وجود دارد که ۱۵ مورد به صورت سنتی و یک کشتارگاه به صورت صنعتی فعال است.

نظر شما