شناسهٔ خبر: 61259104 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یکسان سازی مهر بازرسی در کشتارگاه‌های استان مرکزی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان از نوسازی و یکسان سازی مهر بازرسی کشتارگاه‌های دام خبر داد.

صاحب‌خبر -

یکسان سازی مهر بازرسی کشتارگاه‌های استانبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رضایی گفت: این اقدام در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان در جهت شفاف سازی کنترل‌های بهداشتی لاشه‌های دام‌های استحصالی استان و ارتقای سطح بهداشتی و کیفی گوشت قرمز در سطح کشتارگاه‌های دام استان صورت گرفت.
او افزود: با توجه به فرسودگی و ناخوانا بودن مشخصات مهر‌های کنترل بهداشتی که سابق بر این استفاده می‌شد، این اداره کل اقدام به طراحی مهر بازرسی بهداشتی جدید با طراحی مناسب کرد و در کلیه ۱۶ کشتارگاه دام استان توزیع شد.
 رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: مهر‌های بازرسی لاشه‌های استحصالی درکشتار گاه‌های دام نشانه بهداشت و سلامت بودن گوشت استحصالی و انجام کنترل بهداشتی و شرعی و همینطور ذبح در مراکز مجاز دامپزشکی می‌باشد.
رضایی از شهروندان خواست: با توجه به خطر شیوع بیماری‌های قابل انتقال بین دام و انسان، فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز و مورد تأیید دامپزشکی خریداری کنند و از خرید گوشت قرمز بدون لیبل و مهر دامپزشکی جدا خودداری کنند.
رضایی افزود: هم استانی‌های عزیز در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این زمینه سریعاً به اداره دامپزشکی شهرستان خود اطلاع رسانی کنند و یا از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ مراتب را به کارشناسان مربوطه در دامپزشکی استان انعکاس دهند.

نظر شما