شناسهٔ خبر: 59856357 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار دامپزشکی نسبت به احتمال شیوع تب کریمه کنگو

دامپزشکی استان مرکزی نسبت به احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: باتوجه به فصل گرما و افزایش احتمال شیوع تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی این بیماری، نیاز است مردم رعایت اصول پیشگیری را در دستور کار خود قرار دهند.
دکتر فتاحی افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های ویروسی مشترک انسان و دام است که از طریق کنه‌ها از بدن دام آلوده به سایر دام‌ها منتقل می‌شود.
فتاحی سم پاشی اماکن دامی، تجهیز کشتارگاه‌های دام به سردخانه نگهداری گوشت، رعایت بهداشت فردی هنگام تماس با دام، گوشت و آلایش دامی و پرهیز از کشتار دام خارج از کشتارگاه را از جمله راه‌های پیشگیری از این بیماری عنوان کرد.
او ادامه داد: استفاده از دستکش، عینک و ماسک برای شهروندانی که اقدام به کشتار دام خارج از کشتارگاه می‌کنند ضروری است و برای جلوگیری از انتقال این بیماری از گوشت به انسان نیاز است گوشت دام‌ها به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه نگهداری شود.
فتاحی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاع‌رسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اطلاع رسانی کنند.
تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در انسان ایجاد خونریزی‌های گسترده زیرپوستی و کبودی در نقاط مختلف بدن می‌کند.
تب کریمه کنگو از طریق گزش، له کردن کنه با دست، تماس با خون، ترشحات خونی و گوشت دام آلوده منتقل می‌شود.

نظر شما