شناسهٔ خبر: 61000918 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزیاتو | لینک خبر

7 کاری که هرگز نباید در رستوران فست فود انجام دهید - روزیاتو

رستوران های فست فود از زمان پدید آمدن شان جایگاه ویژه ای در میان انتخاب های ما برای صرف غذا در بیرون خانه پیدا کرده اند. اما گاهی در آنجا اشتباهاتی از ما سر می زند که برای کارکنان رستوران خوشایند نیست و حتی کار آن ها را با مشکل مواجه می کند. ۱- از قبل درمورد سفارش تان تصمیم نمی گیرید و بقیه ی صف را معطل خود می کنید یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مشتریان در رستوران فست فود مرتکب می شوند این است که تصمیم گیری درباره ی سفارش خود را به زمان رسیدن به صندوق ...

صاحب‌خبر -

رستوران های فست فود از زمان پدید آمدن شان جایگاه ویژه ای در میان انتخاب های ما برای صرف غذا در بیرون خانه پیدا کرده اند. اما گاهی در آنجا اشتباهاتی از ما سر می زند که برای کارکنان رستوران خوشایند نیست و حتی کار آن ها را با مشکل مواجه می کند.

۱- از قبل درمورد سفارش تان تصمیم نمی گیرید و بقیه ی صف را معطل خود می کنید

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که مشتریان در رستوران فست فود مرتکب می شوند این است که تصمیم گیری درباره ی سفارش خود را به زمان رسیدن به صندوق موکول می کنند.

مشتریانی که تا پیش از رسیدن نوبت شان در مورد سفارش خود تصمیم نمی گیرند، با این کار، هم صندوقدار را اذیت می کنند و هم نفرات بعدی صف را معطل خود می کنند.

۲- بدون خرید غذا از دستشویی رستوران استفاده می کنید

اگر از یک رستوران فست فود همیشه صرفاً برای رفتن به دستشویی استفاده می کنید، این کار به دور از ادب است.

اینکه یک موقعیت اورژانسی پیش آمده باشد یک چیز است و اینکه همیشه صرفاً برای استفاده از دستشویی به یک رستوران بروید و مشتریان رستوران را هم برای استفاده از دستشویی معطل خود کنید، چیز دیگری است.

اگر رستورانی را برای استفاده از دستشویی آن در نظر گرفتید، خوب است که گاهی از آن خرید هم بکنید.

۳- مقدار زیادی چاشنی و کارد و چنگال می گیرید

هیچ ایرادی ندارد که برای سفارش خود مقدار بیشتری سس یا کارد و چنگال بخواهید، اما وقتی مقدار آن خیلی زیاد باشد واضح است که قرار نیست از آن برای صرف غذایتان استفاده کنید و قصد دارید آن را برای استفاده ی شخصی پیش خود نگه دارید.

چاشنی ها و کارد و چنگال های رستوران برای استفاده از یک وعده غذا هستند. اما بعضی مشتریان از رستوران با خود چندین بسته سس، نمک و فلفل و مقدار زیادی دستمال کاغذی و کارد و چنگال به خانه می برند.

۴- به کودک خود اجازه می دهید سفارشش را خودش بدهد و بقیه ی صف را معطل می کنید

شاید اینکه به کودک خود اجازه دهید خودش سفارشش را به صندوقدار دهد روش خوبی برای مستقل بار آوردن او به نظر برسد اما اگر کودک تان خجالتی یا دو دل و سردرگم باشد، نباید نفرات بعدی صف را معطل نگه دارید و باید خودتان فوراً به جای او سفارش دهید.

اگر در ساعت شلوغی به یک رستوران فست فود رفتید، بهتر است از قبل به کودک تان کمک کنید که در مورد غذایی که می خواهد تصمیم بگیرد و تنها در صورتی اجازه دهید خودش سفارشش را به صندوقدار بگوید که صف نباشد.

۵- سفارش تان را خیلی ویژه می کنید و سرعت آماده سازی غذا را کم می کنید

شاید دوست داشته باشید به دلخواه خود تغییراتی در سفارش تان دهید، اما دادن یک سفارش خیلی ویژه با درخواست های زیاد کار درستی نیست.

رستوران های فست فود از مشتریانی که درخواست های خاصی درمورد غذای خود دارند دل خوشی ندارند. از آنجایی که در این رستوران ها صندوقدارها معمولاً هنگام گرفتن سفارش از گزینه های موجود در سیستم ثبت سفارش رستوران استفاده می کنند، بسیاری از این درخواست های ویژه قابل انجام نیستند.

درخواست های ساده، مثل بیشتر کردن یخ نوشیدنی یا نگذاشتن کاهو در ساندویچ معمولاً مشکل ساز نیستند. اما درخواست هایی مثل اضافه کردن یک چاشنی به خصوص به غذا یا پخت غذا به شیوه ای خاص می تواند کارکنان رستوران را درمانده کند.

۶- بعد از اتمام غذا میزتان را تمیز نکرده ترک می کنید

درست است که رستوران های فست فود غیر رسمی ترین گزینه برای صرف غذا در بیرون خانه هستند اما این بدان معنی است که می توانیم آداب غذا خوردنی که در خانه داریم را کنار بگذاریم.

تمیز نکردن میز خود بعد از پایان غذا و رها کردن بخش های دور ریختنی سفارش خود مثل باقیمانده ی غذا یا کارد و چنگال ها برای کارکنان رستوران بسیار آزاردهنده است.

درست است که از مشتریان انتظار نمی رود میز خود را به طور کامل تمیز کنند، اما مؤدبانه این است که بخش های دور ریختنی سفارش خود را در سطل زباله بریزند و وقت بیشتری برای نظافت میز و زمین برای کارکنان رستوران باقی بگذارند.

۷- رفتار مؤدبانه ای با کارکنان ندارید یا صبور نیستید

یکی از بدترین کارهایی که می توانید در رستوران فست فود انجام دهید این است که صبور نباشید و رفتار محترمانه ای با کارکنان رستوران نداشته باشید. چون آن ها احتمالاً دلیل تأخیر در آماده سازی سفارش تان نیستند و این رفتار کمکی به سریع تر آماده شدن سفارش نمی کند. به علاوه، اینکه آن ها برای ارائه ی خدمات به شما در آنجا حضور دارند به این معنی نیست که می توانید هر رفتاری با آن ها داشته باشید.